زنان , بارداری و زایمان

سوتین برای جلوگیری از افتادگی سینه به علاوه روش هایی کاملا جدید برای این مشکل

سوتین برای جلوگیری از افتادگی سینه 3

سوتین برای جلوگیری از افتادگی سینه یکی از نگرانی های است که بانوان همیشه در ذهن دارند.خانم ها دوست دارند همیشه زیبا باشند پس امروز ما در این مطلب در خوزستان خبر به بررسی این موضوع می پردازیم با ما باشید.

 

 

 

نبستن سوتین مناسب و افتادگی سینه ها/ فرم دادن به سینه با روشهای طبیعی!

سوتین نامناسب علت اصلی افتادگی سینه خانم هاست…

سوتین (واژه ای فرانسوی به معنی پشتیبان و حامی، معادل Support در زبان انگلیسی) میتواند بهترین دوست شما باشد و یا به بدترین دشمن شما تبدیل شود.

یک سینه بند خوب، در صورتی که مناسبترین سایز را برای خود انتخاب کرده باشید، میتواند از ایجاد بسیاری از مشکلات در شما جلوگیری کند:

جلوگیری از شل شدن و افتادگی سینه ها
جلوگیری از ایجاد قوز و کمر درد
جلوگیری از گرفتگی ماهیچه های گردن و دوش

نکته ی جالب این است که از هر ۱۰ خانم، ۷ تا ۸ نفر سایز درست سینه بند مناسب خود را نمیدانند و برای همین از سوتین های نامناسب استفاده میکنند که باعث آسیب رسانی در گذر زمان خواهد شد.

چه سوتین گشادی باشد که معمولاً تنتان می‌کنید و چه سوتین ورزشی‌تان، اگر سینه‌هایتان به خوبی نگه داشته نشوند، دچارافتادگی خواهند شد.

هرچه تکان‌های سینه بیشتر باشد، پوست سینه و کلاژن‌ها بیشتر دچار فشار خواهند شد. بنابراین بهتر است از سینه‌بندی استفاده‌ کنید که درست اندازه سینه‌هایتان باشد و شکل آن را به خوبی حفظ کند.

بسیاری از دختران جوان برای بزرگتر نشان دادن سینه‌ها و یا کوچک نشان دادن آنها از سایزهای بزرگتر و یا کوچکتر استفاده می‌کنند که این کار در طولانی مدت می‌تواند باعث افتادگی سینه‌ها و بد فرم شدن آنها و حتی اشکال در غدد شیردهی شود و آسیب‌های جبران ناپذیری را برای شما ایجاد کند.

سوتین نامناسب علت اصلی افتادگی سینه خانم هاست.

در صورتی که از سوتین های ابری یا اسفنجی استفاده می‌کنید تاجای ممکن در منزل آنها را کنار بگذارید، این نوع سوتین‌ها به دلیل قوامی که دارند از تبادل هوا در دو طرف سوتین جلوگیری می‌کنند و به بافت سینه آسیب می‌رسانند.

با این که افتادگی سینه ها از حدود ۴۰ سالگی اتفاق می افتد اما زودتر از این زمان نیز امکان دارد. جدای از سن عوامل دیگری مانند شیردهی ، بارداری ، یائسگی ، کاهش یا افزایش وزن ناگهانی ، ورزش های سنگین ، کمبود تغذیه و پوشیدن سوتین های نامناسب نیز روی افتادگی سینه ها تاثیر می گذارد.

برخی بیماری ها مانند سرطان سینه یا مشکلات تنفسی مانند سل نیز می تواند موجب افتادگی سینه ها شود. ضمنا مصرف بیش از حد نیکوتین ، الکل و نوشیدنی های کربنات دار هم می تواند در این وضعیت تاثیر گذار باشد.

سینه ها عضله ندارند. از چربی ، بافت همبند و غده های تولید شیر ساخته شده اند و نیاز به مراقبت صحیح دارند تا شکل خوب خود را حفظ کنند.

داشتن سینه های شل و آویزان در بین بانوان، به ویژه در سنین میان سالی، مشکلی رایج است. با وجود این که این مسئله هیچ تهدیدی برای سلامتی ایجاد نمی کند به خاطر اثراتی که روی شکل ظاهری افراد می گذارد باعث از بین رفتن اعتماد به نفس آنها می شود.

دلایل و نشانه های افتادگی سینه ها

پیش از آن که به راه های درمان این معضل بپردازیم بد نیست به طور مختصر به دلایل و نشانه های آن بپردازیم.

بالا رفتن سن: بعد از سی سالگی پوست زنان به دلیل کاهش سطح استروژن در بدن انعطاف پذیری خود را از دست می دهد.
استعمال دخانیات: شاید باور این موضع برای خیلی ها دشوار باشد، اما کشیدن سیگار یکی از عوامل اصلی افتادگی سینه زنان است. این کار اثرات منفی روی نوعی پروتئین به نام الاستین که باعث سفتی پوست می شود، می گذارد .
بارداری: بارداری یکی از مهم ترین عوامل ایجاد افتادگی سینه است و به ویژه زنانی که چند دوره بارداری را پشت سر گذاشته اند بیشتر در معرض ابتلا به این مشکل قرار دارند.
اضافه وزن: سینه های شل و آویزان در زنانی که اضافه وزن دارند بسیار رایج تر است.
وراثت: علاوه بر دلایلی که در بالا ذکر شد، این احتمال که زنی به دلیل مشکلات ژنتیکی به این وضعیت دچار شود نیز وجود دارد.

همچنین به یاد داشته باشید پوشیدن سوتین در هنگام خواب شب میتواند تا 70 درصد شانس ابتلا به سرطان پستان را در شما افزایش دهد.

تحقیقات آنها نشان می‌دهد که زنانی که سینه‌بند نمی‌پوشند به اندازه مردان دچار سرطان سینه می‌شوند که بسیار پایین است. و هرچه سینه‌بند تنگ‌تر بوده و یا زمان پوشیدن آن طولانی‌تر باشد، احتمال بروز سرطان سینه بیشتر خواهد بود. احتمال بروز سرطان سینه در زنانی که کل روز سینه‌بند می‌پوشند، نسبت به آنهایی که سینه‌بند نمی‌پوشند 70 درصد بیشتر است!

روشهای فرم دادن به سینه با روشهای طبیعی!

تمرینات ورزشی برای بافت سینه: یکی از بهترین راه‌ها برای سفت نگهداشتن سینه‌ها ورزش است و در بین تمرینات، شنا (Push Up) بیشترین تاثیر را در عین سادگی دارد و باعث تقویت عضلات سینه‌ای شده و چربی‌های اضافی را از بین می‌برد. با شکم بر روی زمین دراز بکشید و در حالی که کف دست و پنجه پا با زمین در تماس هستند، سعی کنید بقیه نقاط بدن را از زمین جدا کنید، سپس آرنج را خم کنید و بدون اینکه با سینه و شکم با زمین در تماس باشند آنها را تا جای ممکن به سطح زمین نزدیک کرده و دوباره آرنج را صاف کنید.

ماساژ: حداقل دو تا سه بار در هفته سینه‌ها را با روغن زیتون ماساژ دهید. اینکار به سفت شدن پوست و بازگشت قوام آن بسیار کمک خواهد کرد. یکی از خواص روغن زیتون دادن خاصیت کشسانی و بازگرداندن الاستیسیته پوست می‌باشد.

ماساژ با یخ: یکی دیگر از ماساژهای مؤثر در سفت کردن سینه ماساژ با یخ است. دو تکه کوچک یخ بردارید و به صورت دایره وار از اطراف سینه تا نوک آن را ماساژ دهید. نکته‌ای که حتما باید به آن توجه داشته باشید این است که اینکار را برای بیش از یک دقیقه انجام ندهید چرا که پوست پستان بسیار حساس است. این نوع ماساژ به خوش فرم شدن سینه ها نیز بسیار کمک میکند.

ماسک پستان: می‌توانید هفته ای یکبار از ماسک‌های گیاهی استفاده کنید. خیار را با رنده به قطعات ریز تقسیم کنید و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. مخلوط را به اندازه کافی هم بزنید تا خوب ترکیب شوند و سپس برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی سینه ها قرار دهید و بعد از این مدت زمان، سینه‌ها را با آب خنک بشویید. اینکار به استحکام بافت بدن و شادابی پوست بسیار کمک خواهد کرد و تاثیر آن را بعد از چند هفته احساس می‌کنید.

سینه بند (سوتین) مناسب: خیلی مهم است که در انتخاب سینه بند مناسب دقت داشته باشید. در صورتی که از سایز نامناسب استفاده کنید و یا نوع نامناسبی بپوشید، خود باعث از دست رفتن فرم سینه‌ها می‌شود. در صورتی که سینه‌های افتاده دارید حتما سینه‌بندی را انتخاب کنید که قوام داشته باشد و به بالا آوردن سینه‌ها کمک کند.

روغن‌های گیاهی: می‌توانید همچنین از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. با استفاده از این روغن‌ها نظیر روغن بادام و روغن دانه انگور و ماساژ دادن پستان می‌توانید باعث تقویت پوست ناحیه و بازگشت قوام و شکل مناسب آن شوید. در صورت نیاز می‌توانید این روغن‌ها را همراه با عصاره‌های گیاهی دیگر مصرف کنید.

عصاره‌های گیاهی: عصاره هویج، عصاره درخت سرو، عصاره رازیانه، عصاره نعناع و برخی دیگر از عصاره‌ها بسیار در فرم دهی و شادابی پوست تاثیر دارند و می‌توانید از آنها برای برطرف کردن شل بودن سینه‌ها و سفت کردن پوست استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر از عصاره استفاده می‌کنید بیش از دو قطره برای هربار ماساژ دادن استفاده نکنید چرا که عصاره ها بسیار قوی هستند و می‌توانند احساس سوزش و حساسیت در شما بوجود بیاورند و بهتر است از آنها در کنار روغن‌های گیاهی و به عنوان مکمل استفاده کنید.

(25 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها