#ahvaz #ahvazi #ahvazgardi #ahvazia #ahvazography #ahvazmodel #ahvazpic #ahvaz1400 #ahvazsalon #ahvaz_time #ahvaz_luxury_guy #ahvaziha #ahvazlebas #ahvazbeauty #ahvaz_fashion_beauty #ahvazmodel1 #ahvaztattoo #ahvazfood #ahvaz_tehran #ahvazia #ahvazinmyeyes #ahvazconcert #ahvaz_art #ahvazharaj #ahvazpictures #ahvazhair #ahvazcover #ahvaznail #ahvaz_abadan_boshehr #ahvaz_glorious
به همت موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و انجمن هنرهای تجسمی خوزستان بازار آثار هنری اهواز در این کلانشهر برپا شد. سیده عاطفه میرنبیزاده، مدیر برگزاری بازار آثار هنری اهواز با اشاره به این که این بازار همزمان در اهواز، تهران و مشهد در حال برگزاری است گفت: بازار آثار هنری اهواز زیر نظر موسسه توسعه هنرهای معاصر تهران برگزار شده است که در حال حاضر پنجمین دوره خود را میگذراند. وی در خصوص آثار ارسالی به این بازار گفت: 3200 اثر از 532 هنرمند به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شده بود که از این میان تعداد 336 اثر از 100 هنرمند در نمایشگاه اهواز، 426 اثر از 165 هنرمند در تهران در خانه هنرمندان ایران و تعداد 330 اثر از 104 هنرمند در مشهد در نگارخانه چهارسوق به نمایش گذاشته شده است. وی با بیان این که ارتقای سطح فرهنگ از جمله اهداف مهم برگزاری این بازار است اظهار کرد: آثار هنری باید به سبد خرید مردم راه پیدا کنند و مردم با هر سلیقهای که از نمایشگاه دیدن میکنند باید بتوانند آثار را خریداری کنند که در پی آن میتوانیم رشد فرهنگی جامعه عموم مردم را شاهد باشیم. همچنین ترویج خرید آثار هنری توسط مردم، توسعه فرهنگ و هنر و نیز تحقق شعار هر ایرانی یک اثر هنری تدارک یافته از دیگر اهداف این نمایشگاه است. مدیر برگزاری بازار آثار هنری اهواز در خصوص قیمت تعیین شده برای آثار بیان کرد: برای تمامی آثار قیمت واحد 900 هزار تومان در نظر گرفته شده و تمام آثار در سه شهر اهواز، تهران و مشهد بدون در نظر گرفتن معیار خاصی برای فروش به نمایش گذاشته شدهاند. میرنبیزاده با بیان این که تاریخ برگزاری این بازار زمان خوبی برای عرضه آثار هنرمندان است گفت: با توجه به نزدیکی به نوروز و پایان سال مردم اصولا در حال خرید هستند و هدف بازار هنر هم این بوده که مردم این آثار را خریداری کنند و از این سبد فرهنگی بهرهمند شوند. در واقع با این روش آثار هنری به خانههای مردم راه پیدا خواهد کرد. وی با اشاره به موضوع بازار آثار هنری بیان کرد: موضوع بازار آثار هنری ارتقای کیفیت آثار هنری و تبلیغ اسم و برند هنرمندان نیست. در واقع تمرکز بازار بر این است که آثار هنری در خانههای مردم، موسسات، هتلها، شرکتها، بانکها و دیگر اماکن عمومی و خصوصی نصب شود زیرا همان طور که هر ساله وسایل روزمره خود را ارتقا میدهیم باید وسایل فرهنگی را نیز ارتقا داد. تمام جوامع برای رسیدن به فرهنگ ناگزیر باید رشد هنری داشته باشند. بنابراین اثر تجسمی در سبد خرید مردم به توسعه هنر و ارتقای فرهنگ کمک میکند.