اطلاعات خوزستان

زن صیغه اهواز

 شرایط ازدواج موقت

اما متاسفانه در عصر حاضر به آن دیدگاه بدی داریم و بعضا ازدواج موقت را برابر با کار خلاف شرع میدانیم .در حالی که اصلا خلاف شرع نیست بلکه توصیه های زیادی هم به آن شده است

آیا هر فردی میتواند ازدواج موقت کند و از چه سنی ازدواج مناسب است؟

نکاح موقت از نیازهاى ضرورى جامعه اسلامى است که متأسفانه بنا به دلایل فرهنگى و آمادگى لازم در جامعه، تاکنون نتوانسته است جایگاه قانونى خود را بیابد.

مسلماً ازدواج موقّت مى‏تواند مقدارى از مشکلات جنسى جوانان را حل نماید؛ ولى چنانچه این کار بدون اتخاذ تدابیر و قانونمندى‏هاى لازم صورت پذیرد، بى‏شک عوارض نامطلوب بهداشتى و روحى براى جامعه در بر خواهد داشت. مسلماً ازدواج موقّت از نظر هزینه و نیازهاى دیگر، همانند ازدواج دائم نیست و طبیعتاً براى اکثر جوانان قابل دسترسى خواهد بود. ولى متاسفانه در حال حاضر چنین زمینه‏هایى وجود ندارد. در هر صورت تقوا و عفاف در مواردى که ارضاى غریزه جنسى از راه‏هاى مشروع میسّر نیست، ازدواج موقت بهترین راه نجات و قرب به خداست. ضمناً براى ازدواج موقت سن معینى شرط نیست ولى بهتر است زودتر از 18 سالگى نباشد.

شرایط ازدواج موقت

1-در ازدواج موقت، رضایت طرفین و خواندن صیغه کافی است و نوشتن و شاهد گرفتن لازم نیست.

 2-خود زن و مرد می‌توانند صیغه عقد را بخوانند. ابتدا مدت عقد (از یک ساعت تا چند سال) و میزان مهر (مثلاً از هزار تومان تا …) را معین کنند و بعد صیغه عقد را بخوانند.

«صیغه عقد»

زن می‌گوید :

«زَوَّجتُکَ نَفْسی فی المُدَّةِ الْمَعْلوُمَه عَلَی الْمَهْرِ الْمَعْلوُم» (خودم را به تو تزویج کردم برای مدت معین با مهر معین.)

بعد مرد می‌گوید: 

«قَبِلْتُ» (قبول کردم)

تبصره: اگر خود مرد و زن نتوانند صیغه را به عربی صحیح بخوانند به هر لفظی که صیغه را بخوانند صحیح است. اما باید لفظی را بگویند که معنیزَوَّجْتُ و قَبِلْتُرا بفهماند.

زن زمانی که در عقد دیگری بوده، با مردی که قصد دارد در آینده با او ازدواج کند، زنا نکرده باشد؛ زیرا اگر مردی با زن شوهرداری زنا کند برای همیشه آن زن بر او حرام می شود

3-عقد موقت طلاق ندارد بلکه جدا شدن زن و مرد بواسطه تمام شدن مدت عقد و یا بخشیدن مدت (مرد باقیمانده زمان عقد را به زن می‌بخشد) می‌باشد.

4-کسی که صیغه را می خواندباید بالغ و عاقل باشد.

5-دختری که به حد بلوغ رسیده و رشیده است؛ یعنی مصلحت خود را تشخیص می دهد اگر بخواهد شوهر کند چنانچه باکره باشد باید از پدر یا جد پدری خود اجازه بگیرد، ولی اگر باکره نباشد در صورتی که بکارتش به وسیله شوهر کردن از بین رفته باشد اجازه پدر و جد لازم نیست.

6-زن در زمان اجرای عقد موقت، در حباله نکاح کس دیگری درنیامده باشد (همسر شخص دیگری نباشد)

7-همچنین زن هنگامی که می خواهد به عقد مردی در آید، اگر قبلا در عقد دیگری بوده و طلاق گرفته یا مدت عقد موقتش به سر آمده، مدت عده خود را نیز گذرانده باشد.

8-شرط دیگر آن است که زن زمانی که در عقد دیگری بوده، با مردی که قصد دارد در آینده با او ازدواج کند، زنا نکرده باشد؛ زیرا اگر مردی با زن شوهرداری زنا کند برای همیشه آن زن بر او حرام می شود.

پرداخت مهریه در ازدواج موقت در ازدواج موقّت باید مقدار وقت و مقدار مهر تعیین شده باشد و بدون آن باطل است و به محض این که عقد خوانده شد مرد مهریه را مدیون است واگر مرد مدّت صیغه را ببخشد، چنان چه با او نزدیکى کرده، باید تمام چیزى را که قرار گذاشته به او بدهد و اگر نزدیکى نکرده باید نصف آن را بدهد.اما اگر مقدار مهر در عقد مشخص شد و مرد بنا به دلایلی قصد پرداخت آن را نداشته باشد عقد آنها صحیح است، ولی مهر را باید بدهد، و اگر نپردازد، کار حرام کرده و شرعاً مدیون و بدهکار است و  مثل کسی است که مال دیگری را غصب کرده یا تصرف کرده و از پرداخت آن امتناع می کند قطعاً چنین کاری حرام و گناه است . بله اگر قصد پرداخت مهریه را داشت، ولی به یک علت غیر قابل پیش بینی؛ مثل سرقت، سیل، آتش سوزی یا …، مال خود را از دست داد و اکنون توانایی پرداخت مهر را ندارد مرتکب حرام و گناه نشده، ولی باز شرعاً مدیون و بدهکار است و در اولین فرصت که توانایی مالی پیدا کرد باید دین خود (مهریه) را بپردازد. در هر صورت شوهر نمی تواند از اصل پرداخت مهریه امتناع ورزد، مگر آن که زن مهر خود را ببخشد.

حدود لذت جنسی در ازدواج موقت زن و مردی که با هم ازدواج کرده اند در دوران عقد موقت دو طرف می توانند از یک دیگر همانند دوران عقد دائم لذت ببرند مگر آن که زن در عقد شرط کند که شوهر با او نزدیکى نکند، در این صورت عقد و شرط او صحیح است و شوهر فقط مى‏تواند لذت هاى دیگر از او ببرد، ولى اگر بعداً به نزدیکى راضى شود، شوهر مى‏تواند با او نزدیکى نماید.

اگر عرف مردم به گونه ای باشد که با این فرض به عقد موقت اقدام می کنند که در این دوران عمل نزدیکی صورت نگیرد و صرفاً زمینه ای باشد برای این که آشنایی و داشتن ارتباطات جزیی فراهم  شود، و پدر هم بر این اساس اجازه می دهد، نباید نزدیکی صورت گیرد.

منبع : وب سایت تبیان

 

  • در مورد زن صیغه اهواز در توضیح دهید؟

یک جامعه برای خانم ها و آقایانی که امکان ازدواج دائم را ندارند و تمایل به ازدواج موقت بر اساس موازین شرعی دارند ،راهکار های داده است.

  • چرا ازدواج موقت مگر راهکار دیگری وجود ندارد؟

نیاز جنسی همچون نیاز به آب و غذا در آدمی وجود دارد و اگر به درستی پاسخ گفته نشود و سرکوب شود شخص را مغلوب خود میکنند. برای ارضای نیاز جنسی ۴ راه وجود دارد ازدواج دائم، ازدواج موقت، زنا و خود ارضایی

  • ما از افرادی که با ازدواج موقت مخالف هستند یک سوال داریم، برای هر یک از افراد زیر کدام یک از ۴ راه کار بالا را مناسب میدانید؟
  • آقایی که ۳۵ سال سن دارد و همچنان شرایط لازم برای ازدواج دائم را ندارد
  • آقا یا خانمی که به خاطر بیماری شاید حداکثر ۳-۴ سال دیگر در قید حیات باشد
  • دختر خانمی که بعد از متارکه یا فوت همسر نمی خواهد نا پدری برای فرزندش بیاورد
  • دختر خانمی که بعد از متارکه خانواده به چشم دختر بد به او نگاه میکنند و حمایتش نمیکنند

 

  • عده ای راهکار صبر و ریاضت (تا کی؟) را پیشنهاد می دهند در مورد این افراد باید گفت واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌ کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند

در جامعه ای که سن ازدواج به بیش از ۳۰ سال رسیده است نمی توان همگان را مجبور به ۱۰-۱۵ سال ریاضت کرد.باید دقت کنیم که هجمه ها علیه صیغه بدون درک واقعیت های جامعه است از این رو با مطرود شمردن ازدواج موقت میبینیم که در جامعه به اسم دوستی زنا گسترش پیدا میکند

  • فرق ازدواج موقت با فاحشگی در چیست؟

در ازدواج موقت زن بعد از اتمام مدت عقد تا ۴۵ روز نمی تواند به عقد شخص دیگری در بیاید.زشتی و قباحت فاحشگی در عدم مسئولیت پذیری طرفین است ولی در ازدواج موقت با احکام و ضوابط روشن و از پیش تعیین شده این بی انضباطی از بین برده شده است و طرفین خود را ملتزم به رعایت تعهدات می دانند.

در ازدواج موقت یک خانم نمی تواند با چند نفر رابطه داشته باشد و وقتی خانم ها محدودیت داشته باشند به عبارتی عرضه کم باشد آقایان نیز نمی توانند با چندین نفر رابطه داشته باشند

به عبارتی وقتی هر خانم مجبور باشد بعد از ازدواج موقت ۴۵ روز عده نگه دارد مبلغ مهریه را بالاتر میبرد و آقا نمی تواند با خانم های متعدد رابطه داشته باشد

تعداد خانم ها و آقایان در جامعه تقریبا یکسان است و تعداد خانم هایی که تمایل به ازدواج موقت دارند کمتر از آقایانی است که تمایل به این کار دارند پس اگر برای خانم ها محدودیت ۴۵ روز وجود داشته باشد تقاضای آقایان تنوع طلب بی پاسخ گذاشته می شود و هرج و مرج جنسی از بین میرود.

  • خوب از کجا معلوم آن خانم عده نگه دارد؟

 

ببینید دین اسلام راه و روش را برای افراد مشخص میکند و اینکه کسی یا گروهی از آن پیروی نمیکنند ولی خود را پیرو دین اسلام میدانند مشکل دین نیست.اسلام یک مکتب جامع است و دستورات آن زمینه های مختلفی را شامل می شود کسی که به اسلام معتقد است باید بداند که دشمن ترین دشمن او نفس اماره اش است پس اسلام تنوع طلبی را نهی کرده و با آن موافق نیست.دقت کنید که تمام اسلام در یک مجوز صیغه خلاصه نمی شود. بلکه آموزه های دیگری هم دارد که این آموزه ها مثل حلقات زنجیر به هم متصل هستند تا راه و رسم صحیح را نشان دهند.

  • معمولا چه افرادی ازدواج موقت میکنند؟
  • آقایانی که شرایط اقتصادی و اجتماعی لازم برای ازدواج دائم را ندارند
  • آقایان و خانم هایی که به دلیل بیماری ازدواج دائم را به صلاح خود نمی بینند
  • خانمی که تمایل ندارد فرزندش بعد از متارکه یا فوت همسر با نا پدری بزرگ شود
  • خانمی که بعد از متارکه از طرف خانواده طرد می شود و نیاز به یک سرپرست و حامی دارد
  • خانمی که بیش از ۳۰ سال سن دارد و همچنان خواستگاری برای ازدواج دائم ندارد
  • هرکس میگوید ازدواج موقت خوبه بیاید من میخواهم خواهرش را صیغه کنم

 

معمولا هر زمان با شخصی در مورد ازدواج موقت بحث میکنیم اگر مخالف باشد و قانع نشود سعی میکند با گفتن این جمله بحث را پایان دهد این حرف شما یک اشکال دارد مثل این می ماند من بگویم جامعه به معدن چی نیاز دارد شما بگویید خوب خودت برو معدن چی شو همانطور که بالاتر هم به آن اشاره شد ازدواج موقت یک عهد و پیمان بین دو نفر است که تمایل به با هم بودن دارند ازدواج موقت به معنی اجاره دادن یک خانم نیست ضرورت وجود ازدواج موقت در جامعه به این معنی نیست که برای همه لازم است بلکه بهتر است افرادی که شرایط ازدواج دائم را با پایین آوردن سطح توقعات خود پیدا میکنند ازدواج دائم کنند. البته این مورد را در نظر داشته باشید حتی در ازدواج دائم هم خیلی از خانواده ها برای دختر و پسر صیغه ی محرمیت کوتاه مدت میخوانند تا زمان عروسی و عقد اصلی مشکلی در رفت و آمد نداشته باشند. شما با راه اندازی این وب سایت مردم را به سمت صیغه تشویق میکنید شکی نیست که ازدواج دائم بر ازدواج موقت برتری دارد و ازدواج موقت به عنوان یک راهکار برای زمان ضرورت است. قانون ازدواج دائم به تنهایی مشکلات و نیازهای جامعه را حل نمی کند و ضرورت صیغه برای جامعه به معنای ضرورت آن برای افراد نیست. در واقع صیغه برای افراد مجاز است و هر فرد، با توجه به سبک و سنگین کردن مصالح خود، باید نسبت به انتخاب آن تصمیم بگیرد و اگر در مجموع آن را برای خودش نیک می بیند، انتخابش کند نه اینکه بگوییم صیغه برای افراد ضروری است.

زن صیغه اهواز

(195 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
41 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها