اطلاعات خوزستان

دکتر ارتوپد خوزستان | دکتر ارتوپد اهواز به همراه تفکیک بر اساس شهر و منطقه

خیلی از شما کاربران عزیز وب سایت خوزستان خبر همیشه دوست دارید تا بهترین دکتر ارتوپد اهواز و خوزستان را بشناسید.برای این هم ما در بخش بانک پزشکان و مشاغل استان خوزستان تمام دکتر ها  را معرفی کردیم.البته سعی بر این بوده تا بهترین های این رشته را برای شما قرار دهیم.شما می توانید از بخش زیر وارد شوید و به جستوجو بر اساس شهر و منطقه بپردازید.

نکات آموزشی خوزستان خبر چگونه یک متخصص ارتوپد انتخاب کنید؟

متخصص ارتوپدی خوب کیست

متخصص ارتوپدی یک پزشک مجرب برای تشخیص، درمان، پیشگیری و توان بخشی به بیمار آسیب‌دیده بر اثر جراحات، اختلالات و بیماری‌ها در ساختمان استخوانی-عضلاتی هست. هرگونه آسیب در استخوان‌‌ها، مفصل‌ها، عضلات، اعصاب و تاندون‌ها به متخصص ارتوپدی مربوط بوده و ایشان توانایی کافی در رفع بیماری‌های مربوط با این ساختمان را دارد.
درحالی‌که تمامی پزشکان ارتوپدی با سرتاسر ساختمانی عضلانی و استخوانی آشنا هستند؛ بسیاری از این پزشکان، درزمینه و ناحیه خاصی از بدن تخصص دارند. به‌طوری‌که جراح ارتوپد را ممکن است بانام‌های متخصص ارتوپد پا، دست، شانه، ستون فقرات، زانو بشناسیم. جراحان ارتوپدی درزمینه‌های تخصصی کودکان، تروما، جراحی بازسازی، آنکولوژی (تومور استخوانی) و درمان ورزشی نیز فعالیت می‌کنند.

جراح و متخصص ارتوپدی چه چیزی را درمان می کند؟

متخصص ارتوپدی بسیاری از مشکلات استخوانی-عضلاتی را بدون نیاز به جراحی و از طریق ورزش، درمان دارویی و دیگر روش‌های بازسازی، درمان می‌کند. اگر جراحی ضرورت یابد؛ ایشان ممکن است درمان از طریق جراحی ارتوپدی را به دلیل مؤثر نبودن دیگر روش‌ها پیشنهاد دهد.
مشکلات و آسیب هایی که توسط پزشک ارتوپدی درمان می شود:
1. ناهنجاری های انگشتان دست وپا
2. درد کمر، عوارض دیسک کمر، سیاتیک و اسکولیوز
3. تومور استخوانی، فلج مغزی و دیستروفی عضلانی
4. پینه پا، چرخش پای مادرزادی و پای کمانی، زانوهای چسبیده و ناهماهنگی پاها
5. خارج شدن از مکان صحیح عضلات و استخوان و شکستگی
6. رشد غیرمعمول
7. آرتروز
8. پوکی استخوان
9. آرتروز روماتوئید
10. آسیب های کاری و ورزشی
11. پاره شدگی غضروف، آسیب های تاندون، سویه‌های عضلانی و بروست
12. پاره شدگی رباط ها، فشارها و پیچ خوردگی

جراح و متخصص ارتوپدی چه افرادی را درمان می کند؟

متخصصین ارتوپدی تمامی سنین و افراد از نوزادان، کودکان، ورزشکاران و افراد پیر را در شرایط مختلفی مانند پارگی، شکستگی، اختلالات، بیماری‌ها، ناهماهنگی‌ها، پیچ‌خوردگی‌ها، و گسستی عضلات و استخوان‌ها را می‌توانند درمان کنند.
بسیار مهم است که در مراجعه به پزشک ارتوپد، فرد بیمار و اطرافیان او به‌خوبی از دستورات پزشک خود پیروی کرده و با همکاری همه‌جانبه، طبق نظر پزشک، پیش بروند.

انواع عمل های جراحی ارتوپدی

عمل‌های جراحی ارتوپدی بسته به بیمار و بیماری آن می‌تواند متفاوت باشد.
1.  آرتروسکوپی – جراح از دوربین و دیگر تجهیزات برای تشخیص دقیق آسیب و درمان آن استفاده می‌کند.
2.  فیوژن – یک عمل جوش زدن که استخوان‌ها به یکدیگر با استفاده از پیوندها و تجهیزات داخلی مانند میله‌های فلزی متصل می‌شوند.
3. رفع اشکال داخلی – یک روش برای نگهداری قطعات شکسته شده استخوان در مکان صحیح خود با استفاده از فلز و پیچ درزمانی که استخوان در حال التیام است.
4. جایگزینی مفصل – این روش که می‌تواند به‌صورت جزئی یا کلی صورت گیرد برای زمانی به کار می‌رود که یک 5. استئوتومی – تصحیح استخوان از طریق تغییر مکان و برش دادن آن.
6. رفع مشکل بافت نرم – ترمیم بافت‌های نرم مانند پارگی تاندون یا رباط‌ها

یک بیمار با مراجعه به متخصص ارتوپدی باید چه خدماتی دریافت کند؟

به‌طورکلی، مراجعه پزشک ارتوپدی با معاینه فیزیکی، مصاحبه و بررسی سوابق پزشکی شروع می‌شود. درنهایت ممکن است آزمایش‌های بیشتری مانند آزمایش خون و تصویربرداری صورت گیرد. در بسیاری از مشکلات، روش‌های درمانی متعددی وجود دارد که متخصص ارتوپدی راهکارهای مناسب را با بیمار در میان می‌گذارد تا با نظر پزشک و بیمار بهترین روش برای درمان و بهبودی، اتخاذ شود.

شایع‌ترین دلایل مراجعه به پزشک ارتوپد

  1. جراحی ستون فقرات
  2.  جراحی شانه و دست
  3.  جراحی تعویض مفاصل زانو و لگن
  4.  ارتوپدی اطفال
  5.  پزشکی ورزشی
  6.  جراحی پا و مچ پا
  7.  جراحی تومورهای استخوانی و نسج نرم
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها