شخصیت های خوزستان

آیت الله جزایری امام جمعه اهواز

آیت الله جزایری را باید با اسم و فامیل سید محمدعلی موسوی جزایری بشناسیم.ایشان در سال 1322 در شهر شوشتر از استان خوزستان پا به دنیا گذاشت .در حال حاضر ایشان امام جمعه شهر اهواز از استان خوزستان است.وب سایت آیت الله جزایری با آدرس www.jazayeri.ir است.نام پدر آیت الله جزایری محمد  است که به حاج سید محمد بزرگ معروف بود و البته داماد سید مهدی آل طیب نیز بودند.

آیت الله جزایری در آن زمان در مکتب خانه ملا محمد علی حقانی علم افزایی و تحصیل داشته است و بعد از رسیدن به سن چهارده سالگی به فرا گرفتن علوم طلبگی پرداختند.ایشان آموزش های خود را نزد پدر و دایی خود یعنی  محمد حسن آل طیب فرا گرفتند.بعد ها آیت الله جزایریافزایش سطح علوم خود به شهر نجف رفتند .

امام جمعه اهواز آیت الله جزایری عضو مجلس خبرگان رهبری در ادوار ۱، ۲، ۳ و ۴ به نمایندگی از مردم خوزستان هستند و بعد از پایان جنگ تحمیلی نیز ایشان به باز سازی و راه اندازی مجدد  حوزه سابق  و ساخت حوزه جدید مدرسه الامام الخمینی در سال ۱۳۶۰ و بازسازی بنای حوزه علمیه اهواز و  ساخت حوزه علمیه خواهران و مکتب الزهراعلیها السّلام در سال ۱۳۶۰ و بسیاری از فعالیت های دیگر کرده است.

 همچنین باید گفت به دلیل بازدید و حضور های مکرر ایشان از یگان ها  و تیپ و لشگرهای استان خوزستان در طول دوران جنگ تحمیلی ایشان یکی از فعال ترین امامن جمعه در آن زمان بودند.

محمدعلی موسوی جزایری (زادهٔ ۱۳۲۲ در شوشتر) نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهرستان اهواز، نمایندهٔ مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، و مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه است. ایشان سالهای زیادی در استان خوزستان فعالیت فرهنگی داشتند

نام کامل : سید محمدعلی موسوی جزایری

زادروز : ۱۳۲۲ خورشیدی

زادگاه : شوشتر، ایران

دین : اسلام

مذهب : شیعه

پیشه : مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه

پست ها : نماینده ولی فقیه در استان خوزستان – امام جمعه شهر اهواز – نماینده مجلس خبرگان رهبری

وبگاه رسمی : www.jazayeri.ir

مسئولیت‏ها و سوابق اجرایی

نماینده امام(ره) در اهواز
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز
عضویت در مجلس خبرگان رهبری در ادوار ۱، ۲، ۳ و ۴ به نمایندگی از مردم خوزستان

فعالیت های سیاسی پس از انقلاب

پس از پایان دوران دفاع مقدس، آیت الله موسوی جزایری، در اهواز ساکن شد. وی از آغاز استقرار در اهواز، اصلی ترین نیاز جامعه را نیاز فرهنگی دانست که تأمین این نیاز منحصر به حوزه علمیّه است. پیروزی انقلاب اسلامی اوضاع را متحوّل کرده و زمینه را برای استقبال جوانان فراهم آورده بود. حجت الاسلام جزایری از این فرصت استفاده کرد و حوزه سابق را که به علّت حوادث انقلاب و جنگ تحمیلی از هم گسسته بود تجدید نمود. صدها نفر طلبه در این حوزه در مقاطع مختلف از سطوح و مقدّمات گرفته تا درس خارج مشغول تحصیل هستند.

فعالیت های فرهنگی

تأسیس حوزه جدید (به نام مدرسه الامام الخمینی) در سال ۱۳۶۰
تجدید بنای حوزه علمیه اهواز
تأسیس حوزه علمیه خواهران و مکتب الزهراعلیها السّلام در سال ۱۳۶۰
ایجاد مرکزی جهت پاسخ گویی به مسایل شرعی
تأسیس مرکز حل اختلافات عشایری
تأسیس کانون مقدس خانواده، برای حل اختلافات خانوادگی
اداره ستاد نماز جمعه

(1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها