اخبار ورزشی خوزستان

نفت طلسم نبردن تراکتور را می‌شکند؟

نفت طلسم نبردن تراکتور را می‌شکند؟

نفت طلسم نبردن تراکتور را می‌شکند؟

پایگاه خبری فوتبالی – نفت مسجدسلیمان هیچ گاه در تاریخ لیگ برتر نتوانسته تراکتور را شکست دهد.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از فوتبالی، تراکتور درحالی میزبان نفت خواهد بود که بازی هفته گذشته خود مقابل مس رفسنجان را با باخت پشت سر گذاشت. شاگردان بردیف که با ۱۱ امتیاز در رده هشتم قرار دارند، به خوبی می‌دانند که در صورت عدم کسب پیروزی و باتوجه به نزدیک بودن امتیازات در جدول تا چه حد می‌توانند به دردسر بیفتند و به نوعی اگر از سد نفت بحران‌زده نتوانند بگذرند، خودشان با بحران مواجه خواهند شد. مهم‌ترین مشکل بردیف در این دیدار عدم حضور مدافع باتجربه خود سیدمحمد حسینی است که به دلیل اخراج در بازی قبلی در این دیدار نمی‌تواند حاضر باشد.

اما اوضاع در اردوی نفتی‌ها اصلا تعریفی ندارد. شاگردان مهاجری برخلاف ابتدای فصل که بسیار امیدوارانه لیگ را آغاز کردند، سه بازی اخیر خود را با شکست پشت سر گذاشته و در دو دیدار بعد از تعطیلات فیفادی ۹ گل خورده‌اند! 

همچنین درگیری‌های به وجود آمده در تمرین این تیم، فضای تیم زردپوش را تحت الشعاع قرار داده و باخت احتمالی مقابل تراکتور فشارها را به حداکثر خواهد رساند.

اما زاگرس‌نشین‌ها دچار یک طلسم منفی نیز در بازی‌های رو در رو مقابل تراکتور هستند که کار مهاجری برای نتیجه گیری را سخت خواهد کرد. دو تیم 10 بار در تاریخ لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته اند که سرخ‌پوشان 5 مرتبه پیروز شده اند و 5 بار نیز بازی مساوی شده است و تیم نفتی هیچ‌گاه روی برد مقابل تراکتور را ندیده است. 

همچنین در 5 بازی برگزار شده در تبریز نیز تراکتور 4 بار پیروز شده و نفت در تبریز فقط یک بار در لیگ هجدهم توانسته با یک تساوی صفر بر صفر با امتیاز به خانه برگردد.

اما دو تیم مردان مشترکی نیز در جمع کنونی خود دارند که اشاره به آن‌ها خالی از لطف نیست. در جمع شاگردان بردیف، سیدمحمد حسینی و مهدی هاشم‌نژاد سابقه بازی در تیم مسجدسلیمانی را دارند که حسینی به دلیل محرومیت قادر به رویارویی با تیم سابقش نخواهد بود. اما نفرات تراکتوری نفت بیشتر است. سامان نریمان‌جهان مهم‌ترین زردپوش سابقا تراکتوری است که تی‌تی‌ها خاطرات بسیار خوبی با این بازیکن بومی دارند و وی حتی در چند بازی بازوبند کاپیتانی این تیم را نیز بر بازو بسته است. 

علی عبدالله‌زاده دیگر بازیکن تیم مهاجری است که روزهای پر فراز و نشیبی را در تبریز سپری کرده و فصل قبل نیز یک بازگشت نافرجام به تراکتور داشت که با کنار رفتن فراز کمالوند، این انتقال نیز منتفی شد. رضا دهقانی و سیدمحمد خرم‌الحسینی هم سابقه پوشیدن پیراهن قرمز را در کارنامه دارند که البته خرم‌الحسینی بنا به گفته مهاجری دچار مصدومیت شده و به احتمال زیاد به بازی مقابل تیم سابق خود نخواهد رسید.

همچنین خود رضا مهاجری دوره بسیار کوتاهی مسئول نقل و انتقالات تیم زنوزی بود که البته با انتقادات زیادی در این شغل رو به رو شد. عماد مهاجری پسر سرمربی نفت نیز که اکنون در کادرفنی تیم تحت امر پدرش حضور دارد، در اولین سال زمامداری زنوزی بدنساز این تیم و همچنین مترجم ژرژ لیکنز بود. مهدی ثابتی مربی دروازه‌بانان تیم زردپوش هم سال‌ها گلر شماره یک تراکتور بوده و دروازه‌بانی خاطره‌انگیز برای تی‌تی‌ها محسوب می‌شود.

نکته جالب دیگر اینکه بدانید گلزنان فصل گذشته این بازی بین دو تیم رد و بدل شده‌اند. نریمان‌جهان و دهقانی که توانسته بودند با پیراهن تراکتور دروازه نفت را باز کنند، این بار باید برای عکس این ماجرا با پیراهن جدید تلاش کنند. مهدی هاشم‌نژاد نیز چنین تجربه‌ای با نفت داشته و حالا پیراهن سرخ تراکتور را بر تن کرده است.

1997