اخبار ورزشی خوزستان

یک جوان بالاتر از حسن یزدانی و کامران قاسمپور بهترین کشتی‌گیر ایران شد

یک جوان بالاتر از حسن یزدانی و کامران قاسمپور بهترین کشتی‌گیر ایران شد

بر اساس نتیجه نظرسنجی صورت گرفته در صفحه اینستاگرام فدراسیون کشتی مرتضی قیاسی با به دست آوردن آرای ۱۴ درصدی هواداران به عنوان بهترین کشتی گیر رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور انتخاب شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، مرتضی قیاسی از لرستان در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل مسعود محمودی از چهارمحال و بختیاری به برتری دست یافت. وی در دور دوم مقابل سجاد جوکار از خوزستان با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد، قیاسی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ علی اکبر زرودی از قشم را شکست داد و راهی مرحله نیمه‌ نهایی شد، وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۱ امید خدمتی (توابع تهران) را شکست داد و به فینال راه یافت،  قیاسی که مدال برنز قهرمانی آسیا را در کارنامه خود دارد در دیدار نهایی با نتیجه ۲ بر ۱ محمد بخشی (سهمیه مازندران) را مغلوب کرد و طلایی شد.

این نظرسنجی با حضور علیرضا سرلک، یاسین رضایی، پیمان بیابانی، مرتضی قیاسی، حسین ابوذری، امیرحسین کاوسی، علیرضا کریمی، ارشک محبی، مجتبی گلیج و امیررضا معصومی که نفرات اول اوزان دهگانه این رقابت‌ها بودند در صفحه اینستاگرام فدراسیون کشتی برگزار شد.

رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور (مرحله اول چرخه انتخابی تیم ملی)، گرامیداشت سردار جان فدا شهید حاج قاسم سلیمانی طی روزهای ۲۸ لغایت ۳۰ دی ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و در پایان تیم مازندران به عنوان قهرمانی دست یافت.