اخبار ورزشی خوزستان

باشگاه صنعت نفت آبادان: باشگاهی که دنبال دلالی باشد هرگز به فکر پرورش بازیکن نیست

باشگاه صنعت نفت آبادان: باشگاهی که دنبال دلالی باشد هرگز به فکر پرورش بازیکن نیست

پایگاه خبری فوتبالی – باشگاه صنعت نفت آبادان نسبت به اظهارات یکی از مجریان تلویزیونی واکنش نشان داد.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از فوتبالی، سایت باشگاه صنعت نفت آبادان در این مورد نوشت: «در پی اظهارات نادرست، تحریک‌آمیز، خلاف واقع و غیراخلاقی مجری برنامه زنده تلوزیونی «فوتبال برتر» در مورخ دوشنبه شب 15 اسفند 1401، مبنی بر وجود دلالی در جذب بازیکنان خارجی تیم صنعت نفت آبادان، روابط عمومی این باشگاه مطالب ذیل را جهت تنویر افکار عمومی  به اطلاع مردم شریف و فوتبال شناس ایران به ویژه هواداران عزیز آبادانی ارائه کرد که در زیر می‌خوانید: «در حال حاضر سه بازیکن و دو مربی خارجی عضو تیم صنعت نفت آبادان هستند که قرار است یک بازیکن خارجی دیگر نیز درصورت حل مشکلات مربوط به ویزای ورود به کشور به این مجموعه اضافه شود که مجموع دستمزد این 5+1 نفر به علاوه شیروالدین بابایف بازیکن خارجی جدا شده در نیم‌فصل اول (به دلیل مصدومیت) جمعاً به 297 هزار دلار خواهد رسید.

اولویت اول در تنظیم قرارداد با این بازیکنان و مربیان خارجی ایجاد تعهد در حد توان مالی مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان می‌باشد. وگرنه امضای قراردادهای نجومی و ایجاد تعهدات مالی چند صد هزار و چندین میلیون دلاری خارج از توان مالی با بازیکنان و مربیان بی‌کیفیت خارجی و تبعات ناشی از آن در مجامع بین‌المللی بسیار ساده و اغواکننده است.

دومین اولویت؛ برآورده کردن درخواست‌های کادر فنی می‌باشد و سومین اولویت؛ انطباق کیفیت بازیکنان با آیین‌نامه‌های اجرایی فدراسیون و سازمان لیگ درباره جذب بازیکنان خارجی است.

در شرایطی که در لیگ برتر شاهد حضور بازیکنان خارجی بالای یک میلیون دلار هستیم که از نظر فنی هم با بازیکنان بسیار متوسط ایرانی می‌توان آن‌ها را مقایسه نمود، اما هیچگونه نقد و اتهام و افشاگری در مورد عملکرد آنها دیده نمی‌شود، ولی به نظر می‌رسد تعویض بازیکن خارجی تیم صنعت نفت آبادان در دیدار مقابل مس رفسنجان در مورخ یکشنبه 14 اسفند 1401 از هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر در دقیقه 73 مسابقه مذکور سندی محکم برای زدن برچسب دلالی در تیم صنعت نفت آبادان می‌شود.

امروز با پیشرفت تکنولوژی سابقه و عملکرد هر بازیکن توسط همه افراد از طریق یک جستجوی ساده در اینترنت فراهم می‌باشد. بازیکن تعویضی خارجی صنعت نفت آبادان شاروف موخیدینوف 25 ساله بازیکن ملی پوش ازبکستانی، عضو تیم‌های قدرتمند پاختاکور و نسف قرشی که سابقه گلزنی به تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را دارد، می‌باشد.

شاید اگر باشگاه صنعت نفت آبادان برای خرید وی به جای مبلغی کمتر از 50 هزار دلار، 500 هزار دلار هزینه کرده بود اینگونه مورد شماتت و کم لطفی مجری محترم برنامه فوتبال برتر قرار نمی‌گرفت و همگان به تعریف و تمجید از این خریدها می‌پرداختند.

و البته دیده نشد که در همین مسابقه 6 بازیکن زیر 23 سال از ابتدا در ترکیب تیم قرار گرفتند و چندین بازیکن پرورش یافته در آکادمی این باشگاه هم اکنون در تیم‌های لیگ برتری در حال بازی و درخشش هستند. بازیکنانی که با حداقل منابع، امکانات و تجهیزات توسط بی‌ادعاترین مربیان مدیران استعدادیابی و پرورش یافته‌اند. باشگاهی که به دنبال دلالی باشد هرگز به فکر ساختن و پرورش دادن نمی‌افتد.

در هر حال مؤسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان  از همین امروز طرح شکایت از مجری برنامه مذکور را از طریق مراجع قانونی در دستور کار خود قرارداده تا اگر ایشان که با اطمینان از وجود دلالی در باشگاه صنعت نفت آبادان سخن می‌گویند مستندات خود را جهت شفاف سازی و برخورد با مفسدان ارائه نمایند و همزمان از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تقاضا دارد زمان مناسب را در همان برنامه تلوزیونی جهت پاسخگویی مدیران این مؤسسه فراهم نماید.

بدیهی است کلیه اسناد و مدرک مالی در خصوص پرداخت‌های انجام شده و اصل قرارداد بازیکنان و مربیان داخلی و خارجی جهت ارائه به مراجه ذی‌صلاح موجود می‌باشد.»

1470