اخبار ورزشی خوزستان

ده نکته از فولاد – استقلال در اهواز/ ۱۴۰۱ را چگونه گذراندید؟ بالای سر پرسپولیس!

ده نکته از فولاد – استقلال در اهواز/ ۱۴۰۱ را چگونه گذراندید؟ بالای سر پرسپولیس!

ده نکته از فولاد – استقلال در اهواز/ ۱۴۰۱ را چگونه گذراندید؟ بالای سر پرسپولیس!

ده نکته از فولاد - استقلال در اهواز/ ۱۴۰۱ را چگونه گذراندید؟ بالای سر پرسپولیس!

پایگاه خبری فوتبالی- یک: استقلال هفته به هفته به تیم بهتری تبدیل می‌شود. میل به جنگیدن و موفقیت در ذهن بازیکنان این تیم کاملا نهادینه شده، وقتی روح بردن احیا می‌شود مغز به عضلات فرمان می‌دهد و نتیجه آن نمایش باکیفیت آبیها درون مستطیل سبز است.

دو: بردن فولاد کلا کار سختی است به خصوص در اهواز. اما وقتی هدف تکرار قهرمانی باشد در ناخوداگاه بازیکنان انگار عطش جام بیشتر می‌شود. فرهاد مجیدی روح بردن و قهرمانی را در استقلال دوباره زنده کرد و ساپینتو در حال هرس کردن شاخ و برگهای دست و پاگیر است. برای بردن و تکرار قهرمانی، ساپینتو بیشتر از همه عجله دارد.

سه: منصوریان وارث تیمی است که از نظر روحی روانی در پایین ترین وضعیت ممکن به سر می برد. فولاد ضربه روحی سختی خورده و مرمت این تیم نیازمند زمان است. اما مشکل اصلی منصوریان عدم مقبولیت او در اهواز است که کار را برایش مشکل کرده است. در چنین فضایی که طیف وسیعی از اهوازی‌ها خواهان اخراج منصوریان هستند کار کردن دشوار است. تجربه ثابت کرده مربیانی که سکوها آنها را قبول ندارند زیاد دوام نمی‌آورند.

چهار: استقلال زیبا و پرهیجان بازی می‌کند و این هیجان و جذابیت را به بیننده منتقل می‌کند. آنها از فوتبال خود لذت می‌برند. تصاویر و فیلمهایی که از تمرینات استقلال بیرون می‌آید نشان‌دهنده روح تیمی و اتحاد و یکدلی بین کادرفنی و بازیکنان است. آنها به معنی واقعی تیم هستند و رفاقت و دوستی در این تیم موج می‌زند. وقتی بازیکن سرمربی‌اش را قبول داشته باشد برای او در زمین جان می‌دهد.

پنج: فولاد تنها تیمی در نیمه بالای جدول است که فوروارد نوک تخصصی ندارد. فولاد بد بسته شده و این خشت کج ابتدای فصل تا انتهای لیگ کج بالا می‌رود. آنها از نظر میانگین سنی هم تیم پیری هستند. اکثر بازیکنان خوب این تیم بالای سی سال هستند و همین عامل، شادابی را از فولاد گرفته است.

شش: حجم بالایی از شوتهایی که استقلالی‌ها در هر بازی می‌زنند توسط سعید مهری زده می‌شود، بازیکنی که علاقه زیادی به شوت زدن دارد ولی شوتهایش کمترین میزان دقت را دارد. او با چپ و راست ضرباتی می‌زند که از هر ده تا یکی به سمت چهارچوب است. شوت زدن خوب است ولی به سمت دروازه نه به سمت در و دیوار و ساعت، در بازیهای استقلال توپ‌جمع‌کن‌ها از دست مهری در عذابند!

هفت: در روزی که سیدحسین حسینی و عارف غلامی در نیمه اول همه تلاششان را برای شکست استقلال کردند سعید واسعی قدر سوتیهای آنها را ندانست ولی تلاش مهدی شیری و عارف آقاسی در نیمه دوم برای شکست فولاد بی‌ثمر نماند و یامگا و قایدی قدر گافهای آنها را به خوبی دانستند تا در دیداری که اشتباهات فردی حجمش بسیار زیاد بود این استقلال باشد که سه پوئن را به قول منصوریان بردارد و برود.

هشت: ستاره فولاد آره‌نا روزبه چشمی بود که در ادامه فصل خوبش این بار اشکان دژاگه را توی جیبش بگذارد. او در تمام طول بازی جنگید و نود دقیقه بلای جان خط هافبک فولاد بود و رکورد قطع توپ و ضربات اول را شکست. روزبه کاپیتان پنهان استقلال در زمین است. او در لیگ بیست و دوم بهترین فصل دوران فوتبالش را می‌گذراند.

نه: بالاخره ساپینتو در کنفرانس لب به انتقاد از مدیریت استقلال گشود و هشدار لازم را به فتح‌الله‌زاده داد. فرق ساپینتو با شفر و استراماچونی این است که نه مثل شفر به دنبال زد و بند و گرفتن بازیکن مشکوک و دلالی است و نه مثل استرا بهانه‌جو و نازک‌نارنجی و بی‌معرفت. او برای استقلال عاشقانه وقت می‌گذارد و در تک تک رفتارهایش علاقه به کارش را می‌توان به وضوح دید.استقلال و تیم مدیریتی‌اش باید قدر چنین مربی را بدانند و شرایط را برای کار بدون دغدغه او فراهم کنند. ساپینتو روز به روز در استقلال محبوب‌تر می‌شود.

ده: با نتایج این هفته، استقلال بعد از هفته‌ها پرسپولیس را زیر کشید. بعد از باخت به سپاهان‌در هفته شانزدهم و اختلاف هشت امتیازی سرخابی‌ها کمتر کسی فکر می کرد هفت هفته بعد استقلال بالای سر پرسپولیس برود ولی نوسانات سرخ و عطش آبیها برای برد باعث شد استقلال مثل سال گذشته سال را بالای پرسپولیس به پایان ببرد. مأموریت بعدی آبی‌ها گرفتن صدر از سپاهان است که کار بسیار سختی در شروع سال جدید است. استقلال روی کاغذ بازیهای سخت‌تری به نسبت سپاهان دارد اما از نظر انگیزشی در بالاترین سطح ممکن به سر می‌برد.

پی نوشت۱: در اهواز ، هم آب معدنی زیاد می‌خورند و هم پرتاب دست خوبی دارند.

پی نوشت۲: باور بفرمایید اینکه در طول نود دقیقه این‌همه ارتباط تصویری قطع شود و ما چهره محمدرضا احمدی را ببینیم هیچ جذابیتی ندارد و فقط باعث عصبی‌شدن بینندگان می‌شود.

پی نوشت۳: آقای منصوریان ۲۱ دقیقه در کنفرانس بدون توقف صحبت کرد. کنفرانسهای داش علی شروعش با خودش است و پایانش باز باز!

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی