اخبار ورزشی خوزستان

علاوه بر السد، یک تیم بلژیکی هم خواهان به خدمت گرفتن حزباوی شد!

علاوه بر السد، یک تیم بلژیکی هم خواهان به خدمت گرفتن حزباوی شد!

علاوه بر السد، یک تیم بلژیکی هم خواهان به خدمت گرفتن حزباوی شد!

علاوه بر السد، یک تیم بلژیکی هم خواهان به خدمت گرفتن حزباوی شد!

پایگاه خبری فوتبالی-عملکرد مدافع جوان تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جوانان قهرمانی آسیا باعث ارائه پیشنهاداتی به وی برای پیوستن به تیم‌های خارجی و پذیرش تابعیت قطر شد که واکنش این بازیکن را به همراه داشت.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از فوتبالی،رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود که بازیکنان جوان شاخصی در باشگاه‌های لیگ برتری بازی کردند تا رفته رفته پوست‌اندازی در نسل فوتبالی ایجاد شود.

تیم فوتبال جوانان ایران با وجود عدم صعود به جام جهانی زیر ۲۰ سال توانست بازیکنانی را با حمایت همه جانبه باشگاه‌ها پرورش دهد که در میان آنها اسامی بازیکنانی همچون امین حزباوی، میلاد کر، دانیال ایری، فرهاد زاوشی، محمدرضا بردبار، سعید سحرخیزان و امیر اسلام طلب دیده شد.

امیر قلعه‌نویی پس از حضور در رأس کادر فنی تیم ملی ایران تصمیم به جوان‌گرایی گرفت تا حزباوی نخستین بازیکن زیر ۲۰ سال شود که در اردوی بزرگسالان حاضر شد تا با بهترین‌های فوتبال ایران رقابت کند.

کاپیتان تیم فوتبال جوانان ایران پس از حضور در تیم ملی بزرگسالان هم درخشش خود را با پیراهن فولاد خوزستان ادامه داد تا گل‌های سه امتیازی اش بارها علیرضا منصوریان را از شکست نجات دهد و جایگاه این مربی را در اهواز استحکام ببخشد.

عملکرد قابل قبول حزباوی نظر مثبت چند تیم اماراتی، قطری و بلژیکی را برای لژیونر شدن به همراه داشت که یکی از پیشنهادات باعث ایجاد حاشیه برای مدافع خوش آتیه ایران شد.

 درخواست السد برای جذب حزباوی

باشگاه السد قطر برای جذب حزباوی پیشنهاد رسمی خود را در اختیار مدیر برنامه‌های این بازیکن قرار داد. حزباوی با درخشش در جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا نه تنها نظر مسئولان السد را جلب کرد بلکه تعدادی از استعدادیاب‌های اروپایی فوتبال قطر پیشنهادات جسته و گریخته‌ای را از طریق مدیران نقل و انتقالاتی السد برای تغییر تابعیت این مدافع مطرح کردند که این موضوع در مکاتبات آنها با مسئولان باشگاه فولاد نیز ذکر شده است.

قولی برای تیم ملی قطر نیست

درخواست قطری‌ها برای تغییر تابعیت حزباوی هیچ ربطی به درخواست کارلوس کی‌روش سرمربی پیشین تیم ملی ایران که روی نیمکت عنابی‌ها می‌نشیند، ندارد. در واقع حزباوی در وهله اول برای دریافت تابعیت قطر و اینکه او خارج از سهمیه مربوط به بازیکنان خارجی در فوتبال این کشور مورد استفاده قرار بگیرد مطرح شده اما شکی نیست پدیده فوتبال ایران با دریافت تابعیت قطری‌ها قطعا جزو نخستین گزینه‌ها برای دعوت به تیم ملی این کشور خواهد شد.

تکذیب نه؛ رد!

حزباوی که پیشنهادات مالی قابل توجهی از باشگاه‌های لیگ برتری و سایر تیم‌های حاشیه خلیج فارس دارد فعلا در این باره سکوت کرده تا حاشیه‌ای برای خود و فولاد در هفته‌های پایانی ایجاد نکند. با این حال حزباوی تصمیم قطعی خود را در این خصوص گرفته است.

مدافع جوان فولادی‌ها هیچ قصدی برای تغییر تابعیت ندارد تا بتواند بار دیگر پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کرده و آینده خود را با افتخار آفرینی در تیم ملی ایران دنبال کند.

فولاد دنبال تمدید، بلژیکی‌ها دنبال تخفیف

امین حزباوی دو فصل دیگر با فولاد خوزستان قرارداد دارد اما در صورت داشتن پیشنهاد مالی خارجی و پرداخت رضایت‌نامه می‌تواند این تیم را ترک کند. فولادی‌ها برای حفظ حزباوی قصد ارائه پیشنهاد مالی قابل توجهی را به او دارند. ضمن اینکه یک تیم بلژیکی نیز خواستار جذب او شده است اما رقم پیشنهادی مالی پایینی داده و منتظر تخفیف مدافع جوان فولادی‌هاست تا با دریافت رضایت‌نامه به فوتبال باشگاهی اروپا منتقل شود.

با این حال به نظر می‌رسد پیشهاد مالی اولیه فولاد مورد قبول حزباوی قرار داده است و او فصل بعد هم پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد.

9098