اخبار ورزشی خوزستان

گزارش ویژه/ تعیین قهرمان و تیم سقوط‌کننده؛ به روایت آمار و احتمالات!

گزارش ویژه/ تعیین قهرمان و تیم سقوط‌کننده؛ به روایت آمار و احتمالات!

پایگاه خبری فوتبالی- تنها یک هفته تا پایان فصل باقی مانده و هنوز کسی نمی‌داند چه تیمی با جام قهرمانی جشن می‌گیرد و برای چه تیمی، مارشِ عزای قهرمان نشدن زده می‌شود. 

به گزارش خوزستان خبر به نقل از فوتبالی، یکی از بین سپاهان و پرسپولیس، صاحب جام می‌شود که احتمالات می‌گوید شانس قرمزها، 2 برابر بیشتر است. فقط در یک حالت، کار این دو تیم به نتیجه رودررو کشیده می‌شود: پرسپولیس ببازد و سپاهان، مساوی کند و هر دو تیم 63 امتیازی شوند. در قعر جدول هم یکی از بین صنعت نفت یا مس کرمان رفیق نفت مسجدسلیمان برای حرکت به سمت لیگ یک خواهد شد که شانس سقوط آبادانی‌ها 2 برابر بیشتر است. در تعیین تکلیف با نتیجه رودررو، مس دست بالا را دارد. در هر حال، عزاداریِ سقوط در استان کرمان خواهد بود: یا کرمان یا سیرجان.

* قهرمانی پرسپولیس: 6 از 9

شانس قهرمانی پرسپولیس به روایت آمار، 66.7 درصد است. آنها در 6 تا از 9 حالت ممکن صاحب جام می‌شوند. 3 حالت با بردن آنها رقم می‌خورد؛ در این صورت امتیاز پرسپولیس به 66 می‌رسد و مجموع امتیاز سپاهان بین 62 (باخت) تا 65 (برد) در نوسان خواهد بود که در هر صورت کمتر از پرسپولیس است. حالت چهارم و پنجم وقتی است که پرسپولیس با نساجی، مساوی کند و 64 امتیازی شود و سپاهان نتواند مس را ببرد: ببازد و 62 امتیازی مانده یا مساوی کند و 63 امتیازی شود. و حالت آخر هم اینکه، هر دو تیم سپاهان و پرسپولیس در هفته پایانی شکست بخورند و با همین 62 و 63 امتیاز به کارشان در این فصل پایان بدهند. به عبارت ساده‌تر، پرسپولیس قهرمان است اگر ببرد، یا مساوی کند و سپاهان نبرد یا ببازد و سپاهان ببازد. پرسپولیس در هفته پایانی، مهمان نساجی است.

* قهرمانی سپاهان: 3 از 9

شانس قهرمانی سپاهان به روایت آمار، 33.3 درصد است. آنها در 3 تا از 9 حالت ممکن صاحب جام می‌شوند. 2 حالت مربوط است به شکست پرسپولیس. در این صورت، اگر سپاهان در هفته پایانی بازنده نشود، با 63 (مساوی) یا 65 (برد) امتیاز بالاتر از پرسپولیسِ 63 امتیازی به کارش پایان بدهد. حالت آخر هم وقتی است که پرسپولیس با نساجی مساوی کند و سپاهان برنده بازی با مس در کرمان شود. به عبارت ساده‌تر، سپاهان قهرمان است اگر ببرد و پرسپولیس نبرد یا مساوی کند و پرسپولیس ببازد. سپاهان در هفته پایانی، مهمان مس کرمان است.

* سقوط صنعت نفت: 6 از 9

شانس سقوط صنعت نفت 66.7 درصد است و این یعنی آنها در 6 تا از 9 حالت ممکن راهی لیگ یک می‌شوند. نیمی از این 6 حالت مربوط است به بازنده شدن صنعت نفت که رای به سقوط آنها می‌دهد بدون توجه به اینکه مس چه نتیجه‌ای در هفته پایانی بگیرد. اگر صنعت نفت مساوی کند و مس نبازد هم آبادانی‌ها سقوط می کنند. حالت آخر هم وقتی است که مس برنده شود حتی اگر صنعت نفت برنده شود چراکه در نتایج رودررو، کرمانی‌ها بابت برد 2 صفر دور رفت نسبت به شکست 2 یک دور برگشت، دست بالا را دارند. صنعت نفت در هفته پایانی، مهمان گل‌گهر است.

* سقوط مس کرمان: 3 از 9

احتمال نبودن کرمانی‌ها در لیگ 23 تنها 33.3 درصد است یعنی 3 تا از 9 حالت ممکن بین آنها و صنعت نفت. مس اگر ببازد و صنعت نفت نبازد (مساوی یا برد)، تیم حسین‌خانی راهی لیگ یک می شود. حالت سوم هم وقتی است مس در هفته پایانی، مساوی کند و صنعت نفت ببرد. مس در هفته پایانی، میزبان سپاهان است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی