اخبار خوزستان

پیام تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد

پیام تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد

به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا، در متن تسلیت استاندار خوزستان آمده است: 

«”امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است” و تا تاریخ زنده است راه و اندیشه ایشان زنده خواهد ماند.
حضرت آیت الله امام خامنه ای
(مدظله العالی)

چهاردهم خرداد سالگرد رحلت مصلح کبیر و مجدد قرن و طلایه دار اسلام ناب محمدی(ص)، حضرت امام خمینی(ره)، است. مردی که خورشیدوار ظهور کرد و اکنون در غروبش به سوگ ایستاده ایم. این روزها فرصت خوبی است برای اندیشیدن به آرمان های والا و اندیشه های عمیق و تابناک آن ابرمرد تاریخ معاصر اسلام است.

رحلت حضرت امام خمینی(ره)، نیز همچون حیاتش منشأ بیداری و نهضتی دوباره شد و راه و یادش جاودانه گردید. چرا که او حقیقت بود و حقیقت همیشه زنده است و فناناپذیر. او جلوه ای از جلوه های کوثر بود و کوثرِ ولایت همواره در زمین و زمان جاری است. حکایت آن عبدصالح خدا و امام دلیر مردان و سبزقامتان تاریخ اسلام همچنان باقی است؛ زیرا حیات این ملت به اعتبار نَفَس قدسی او امکان تجلی و بقا یافت.

امام خمینی (ره) با اتکا به قرآن و دین مبین اسلام با دشمنان تا به دندان مسلح مبارزه کرد و فرمودند ” تا زمانی که قرآن و اسلام در این کشور حاکم است انقلاب اسلامی نیز حاکم خواهد بود”. 

۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نیز نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملتی علیه استبداد و استعمار است که با نام و اندیشه و راه امام خمینی رحمه الله علیه پیوندی جاودانه دارد.
قیام خونین ۱۵خرداد روزی است که جمعی از مردان و زنان انقلابی و ایثارگر جان خویش در طبق اخلاص نهاده و به تأسی از مولای خود حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و با نثار خون خود سند آزادگی و استقلال مردمان این مرز و بوم را امضاء کردند.

امروز نیز در قالب جهاد تبیین، ضمن بازخوانی و بازنمایی ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و شهدای مظلوم این خرداد فراموش نشدنی، در ترویج و تعمیق هرچه بیشتر پیام تاریخی این رویداد بکوشیم. 

اینجانب سالگرد بزرگداشت رحلت جانگداز حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهادت یاران ایشان در فاجعه قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را به محضر حضرت ولی‌عصر (عج الله تعالی فرجه الشریف)، رهبر معظم انقلاب اسلامی( حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی) ، خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران و مردم شهیدپرور ، ولایتمدار استان خوزستان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند سبحان؛ توسعه و آبادانی برای ایران اسلامی و عزت و اقتدار روزافزون برای نظام مقدس جمهوری اسلامی مسالت دارم.
علی اکبر حسینی محراب
استاندار خوزستان» 

انتهای پیام 

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها