اخبار خوزستان

اعزام نیروهای کمکی داوطلب در قالب 1403 تیم از 20 استان به مرزهای اربعین

اعزام نیروهای کمکی داوطلب در قالب 1403 تیم از 20 استان به مرزهای اربعین

اعزام نیروهای کمکی داوطلب در قالب 1403 تیم از 20 استان به مرزهای اربعین

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین خوزستان ، سردار “حسن مومنی” رئیس پلیس راه راهور فراجا در حاشیه بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش تردد خودروهای شخصی به مرزها در پی اعلام ستاد مرکزی اربعین مبنی بر استفاده بیشتر زائران از خودروهای شخصی، اظهار کرد: به منظور بهره مندی زائران از ایمنی کامل در زمان رانندگی در جاده ها ضرورت دارد تا به توصیه های همکاران ما در پلیس‌راه توجه کافی داشته باشند.

وی گفت: بیشترین مشکلی که در امر تصادف ها با آن مواجهیم، در هنگام بازگشت زائران است که متاسفانه با حالت خستگی و خواب آلودگی اقدام به رانندگی می کنند.

رئیس پلیس راه راهور فراجا افزود: زائران وقتی به داخل خاک عراق می روند چند روز پیاده روی و شرایط زیستی سخت را تجربه می کند و بر همین اساس در هنگام بازگشت خستگی بر آنها مستولی شده و لذا ضرورت دارد تا پس از یک استراحت کافی به راهشان ادامه دهند و از سبقت، سرعت غیرمجاز، و شتاب به طور جدی خودداری کند.

وی بیان کرد: با توجه به حجم زائران، ما مبنای کارمان را بر اساس سال 98 قرار دادیم، در این سال متاسفانه شاهد افزایش تصادف های جاده ای استان های در مسیر زائران اربعین بودیم که آن هم به دلیل عجله، شتاب، خستگی و خواب آلودگی رانندگان اتفاق افتاده بود، لذا از زائران می خواهیم تا به توصیه ها به طور جدی توجه کنند و حواسشان به عزیزانشان باشد.

سردار مومنی اضافه کرد: رانندگان به طور حتم استراحت کافی کنند و در صورت وجود راننده کمکی در خودرو حتماً به تناوب با یکدیگر جا به جا کنند و یک راننده به طور یکسره مسیر را طی نکند تا به سلامت به مقصد برسند.

رئیس پلیس راه راهور فراجا با تاکید دوباره بر اینکه مشکل عمده ما بحث شتاب و خواب‌آلودگی رانندگان است، توضیح داد: برخی از نرم افزارهای مسیریاب که زائران برای راهنمایی گرفتن آنها را روی گوشی خود نصب کرده اند، مسیرهای فرعی را به آنها پیشنهاد می‌دهد اما استفاده نکردن زائران از این مسیرها توصیه جدی ما به آنان است زیرا این مسیرهای فرعی ناایمن هستند

سردار مومنی ادامه داد: متاسفانه در مسیر چذابه طی چند روز گذشته به دلیل عبور رانندگان از مسیرهای فرعی، شاهد بروز چند تصادف منجر به فوت بودیم لذا از زائران می‌خواهیم که از مسیر اصلی چذابه که از اهواز، حمیدیه، سوسنگرد، بستان و چذابه می گذرد، برای ترددشان استفاده کنند.

سردار مومنی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ارائه خدمات پلیس راه به زائران تا بازگشت کامل آنان از عراق ادامه دارد، بیان کرد: خدماتی که ما ارائه می دهیم در حوزه راه است و پلیس راه نیز هزار نیرو را به این امر اختصاص داده و از آنجایی که برخی استان ها نیروهایشان امکان خدمات دهی به زائران در حجم بالا را ندارند لذا ما از 20 استان کشور در قالب 1403 تیم، نیروی کمکی به استان‌های مرزی درگیر با بحث اربعین اعزام کردیم که به طور عمده نیروهای داوطلب هستند، ابلاغ کردیم که این کار داوطلبانه انجام می شود و هیچ اجبار سازمانی در کار نیست و تمام نیروها نیز با جان و دل پذیرفتن که برای خدمات رسانی بیایند.

رئیس پلیس راه راهور فراجا در پایان افزود: در حال حاضر ما خودمان توفیق حضور برای زیارت را پیدا نکردیم و لذا از زائران می‌خواهیم که نایب الزیاره ما و همکاران مان باشند.