اخبار خوزستان

ارائه خدمات حوزه سلامت تا خروج آخرین زائر از مرز شلمچه

ارائه خدمات حوزه سلامت تا خروج آخرین زائر از مرز شلمچه

ارائه خدمات حوزه سلامت تا خروج آخرین زائر از مرز شلمچه

ایسنا/خوزستان جانشین معاون عملیات سازمان اورژانس گفت: خدمات حوزه سلامت در مرز شلمچه تا خروج آخرین زائر از این نقطه مرزی انجام می‌شود.

اسماعیل فراهانی امروز (۲۳ شهریورماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمیته بهداشت و درمان اربعین از کمیته‌های اصلی ستاد مرکز اربعین است، اظهار کرد: هماهنگی‌ها و اقدامات مرتبط با ارائه خدمات حوزه سلامت به زائران کربلای معلی برعهده این کمیته است.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا، وی افزود: مسئولیت این کار بر عهده سازمان اورژانس گذاشته شده است؛ ارائه خدمات حوزه سلامت در مرز شلمچه از ۱۲ شهریورماه آغاز شده است و تا خروج آخرین زائر از مرز ادامه خواهد داشت.

جانشین معاون عملیات سازمان اورژانس ادامه داد: در مرز شلمچه دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تمام توان و ظرفیت در مرز و مسیر منتهی به آن حضور دارد و اقدامات بسیار خوبی ارائه داده است.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای مراجعات ۶۸ آمبولانس، هفت اتوبوس آمبولانس، سه فروند بالگرد، چهار دستگاه موتورلانس، یک دستگاه خودروی ارتباطات سیار و یک دستگاه تعمیرگاه سیار در مرز مستقر هستند و خدمات‌رسانی می‌کنند.

فراهانی گفت: تاکنون ۸۰ هزار و ۱۲۰ نفر برای دریافت خدمات سلامت و درمانی به مرکز درمانی مرز شلمچه کرده‌اند که بیش از ۷۹ هزار و ۴۰۰ در محل درمان شدند و ۶۴۱ نفر نیاز به اعزام به بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر داشتند.

وی افزود: غالب مصدومان ترافیکی بعد از دریافت خدمات درمانی ترخیص شدند و در حال حاضر ۱۱ مصدوم تصادف در بیمارستان های آبادان و خرمشهر بستری هستند که یک نفر در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان، سه مصدوم در بیمارستان شهید بهشتی آبادان و هفت مصدوم نیز در بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر تحت درمان هستند.

انتهای پیام