اخبار خوزستان

وسایل نقلیه کافی برای انتقال زائران در شلمچه و چذابه موجود است

وسایل نقلیه کافی برای انتقال زائران در شلمچه و چذابه موجود است

وسایل نقلیه کافی برای انتقال زائران در شلمچه و چذابه موجود است

ه گزارش خبرنگار مهر، صادق خلیلیان روز پنجشنبه با حضور در منطقه شیب استان العماره و شامگاه پنجشنبه با حضور در منطقه شلمچه در استان بصره عراق در مذاکره با مسئولان عراقی پیرامون مسائل مرتبط با تسهیل هر چه بیشتر عبور و حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی در شهرهای کربلا و نجف، تأمین وسایل حمل و نقل مسافری با قیمت‌های مناسب، ادامه فعالیت اتوبوس‌های ایرانی در عراق و انجام اقدامات لازم در تسهیل مسیر بازگشت زائران، هماهنگی‌ها و توافقات لازم را به عمل آورد.

استاندار خوزستان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: تا صبح پنجشنبه یک و نیم میلیون نفر از زائران از دو مرز چذابه و شلمچه خوزستان عازم کربلا و نجف شده اند و ۷۰۰ هزار نفر نیز به کشور بازگشته‌اند.

خلیلیان با اشاره به روند خدمات رسانی به زائران در مرزها گفت: فعالیت تعدادی از مواکب در دو سوی مرزهای شلمچه و چذابه تا بعد از روز اربعین متناسب با شرایط ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اتوبوس‌های لازم به تعداد کافی و با قیمت مصوب، زائران را به شهرهایشان در استان‌های مختلف کشور خواهند رساند.

استاندار خوزستان ادامه داد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با مسئولان راه آهن کشور برای انتقال زائران، روزانه ۱۲ رام قطار از خرمشهر به مقصد تهران، دو رام قطار به مشهد، یک رام قطار به یزد و یک رام قطار به زاهدان حرکت خواهند کرد.

خلیلیان تصریح کرد: حرکت زائران به شهرهای نجف و کربلا به صورت روان از هر دو مرز چذابه و شلمچه همچنان تداوم دارد.