اخبار خوزستان

باغملک بر سکوی اول توسعه احداث گلخانه‌ها در خوزستان

باغملک بر سکوی اول توسعه احداث گلخانه‌ها در خوزستان

باغملک بر سکوی اول توسعه احداث گلخانه‌ها در خوزستان

مدیر جهادکشاورزی باغملک می‌گوید: گسترش کشت محصولات گلخانه‌ای با توجه به شرایط اقلیمی، خشکسالی و بحران آب در کشور میتواند زیربنایی برای گذر از کشاورزی سنتی به علمی و تامین امنیت غذایی باشد.

یوسف پیش بین گفت:کشت محصولات گلخانه‌ای یکی از شیوه‌های مدرن برای مقابله با تغییرات جوی اثرگذار بر گیاهان مانند گرما و سرما و کم آبی و البته راهی برای تولید محصولات با کیفیت و کاهش ضایعات در بخش کشاورزی محسوب می‌شود. تولید محصول در گلخانه نسبت به هوای آزاد ۱۲-۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

او ادامه داد: خوشبختانه طی چند سال اخیر شاهد روند روبه رشد توسعه گلخانه‌ها در شهرستان باغملک بوده ایم به طوری که در حال حاضر بیش از ۹۰واحد گلخانه فعال در سطح ۳۵ هکتار کشت گلخانه با تولید محصولاتی از قبیل توت فرنگی، پاپایا، خیار، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، گل و گیاه زینتی و نهال درختان مثمر در شهرستان وجود دارد که سالانه بیش از ۱۷۰۰ تن تولید محصولات گلخانه‌ای و بیش از ۳ میلیون گل و نهال تولید می‌کنند.

به گفته مدیر جهادکشاورزی باغملک، تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این زمینه به پرداخت گردیده است. شهرستان باغملک دارای رتبه اول توسعه گلخانه‌ها در سطح استان خوزستان است و استعداد و پتانسیل این را دارد که قطب گلخانه‌ای در جنوب غرب کشور شود.