اخبار خوزستان

خطر خستگی و خواب‌آلودگی زائران در مسیر بازگشت جدی است

خطر خستگی و خواب‌آلودگی زائران در مسیر بازگشت جدی است

خطر خستگی و خواب‌آلودگی زائران در مسیر بازگشت جدی است

به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار سیدکمال هادیان‌فر ظهر امروز جمعه در پایانه مرزی مهران، اظهار کرد: بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرزهای زمینی به عتبات عالیات عزیمت کرده بودند و ۲ میلیون زائر هم به کشور بازگشتند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر همچنان در عتبات عالیات حضور دارند که رفته‌رفته موج برگشت را داریم.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: بیش از ۹۲۰ هزار وسیله نقلیه را در پایانه‌های مرزی و پارکینگ‌های شهرهای شلمچه، چذابه، مهران و خسروی داشتیم که بخش زیادی از آن‌ها ترخیص شده و زائران به وطن برگشتند.

هادیان‌فر ادامه داد: بیش از ۱۵۰ هزار خودرو هنوز در مرزها است که ۷۹ هزار وسیله آن فقط مربوط به شهر مهران است.

وی عنوان کرد: امروز پیش‌بینی ما این بود که مرز مهران را به ایلام یک‌طرفه داشته باشیم ولی به جهت اینکه زائران قصد عزیمت داشتند و ورودی شهر مهران با شرایطی که ایجاد شد میزان سطح اشغال جاده زیر ۵۰ درصد بود لذا راه را به‌صورت دوطرفه نگه داشتیم.

ترافیک نیمه سنگین ولی روان در مهران به ایلام

وی تصریح کرد: تا این لحظه در تمام مرزهای ما تردد به‌صورت عادی و دوطرفه در جریان است، در بعضی از محورها مثل مهران به ایلام ترافیک به‌صورت نیمه سنگین ولی روان است.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: تأکید شده وسایل نقلیه سنگین مثل کامیون‌ها و تریلرها از جاده ملکشاهی برای تردد از ایلام به مهران و بالعکس استفاده کنند و این روند تا آخر طرح ادامه‌دار خواهد بود.

وی افزود: ما احتمالاً در پایانه امروز مجبور شویم محور مهران به ایلام را به‌صورت دو طرفه داشته باشیم و قطعاً اگر امروز به‌صورت پایدار بتوانیم مسیر را به‌صورت رفت و برگشت ادامه دهیم فردا قطعاً این جاده یک‌طرفه خواهد شد به جهت اینکه حجم زیادی از زائران از مهران ترخیص خواهند شد و به کشور برمی‌گردند.

سردار هادیان‌فر ادامه داد: آنچه مورد تأکید است بحث تصادفات است، خستگی و خواب‌آلودگی یکی از مسائل بسیار جدی بوده و متأسفانه در ۷۲ ساعت گذشته شاهد این حوادث بودیم چون زائرانی که از عراق مراجعه کرده‌اند خسته هستند و بلافاصله پشت خودرو می‌نشینند.

وی گفت: متأسفانه در ۳۰ کیلومتری اول مسیر ۷۰ درصد تصادفات ما به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی اتفاق می‌افتد لذا از همه رانندگان استدعا داریم که به‌محض ورود به پایانه‌های مرزی به میزان کافی استراحت کنند بعد ادامه مسیر دهند، هر دو ساعت یک‌بار هم حداقل ۱۵ دقیقه در شانه خاکی سمت راست جاده‌ها بایستند بعد ادامه مسیر دهند.