اخبار خوزستان

توصیه‌های مهم بهداشتی برای زائران اربعین

توصیه‌های مهم بهداشتی برای زائران اربعین

توصیه‌های مهم بهداشتی برای زائران اربعین

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار مهر، پژمان بختیاری‌نیا شامگاه جمعه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به بازگشت زائران از کشور عراق عنوان کرد: رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط زائران اربعین که در حال بازگشت به میهن هستند، بسیار مهم بوده و در پیشگیری از گسترش برخی بیماری‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: اگر زوار در زمان ورود به کشور علائم تب، سرفه، تنگی نفس، اسهال، تهوع و استفراغ داشتند باید بلافاصله به پایگاه مراقبت بهداشتی مستقر در پایانه مرزی اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون اظهار کرد: اگر زوار دچار علائم سرماخوردگی هستند به خصوص در زمان استفاده از وسایل نقلیه و ورود به اماکن عمومی حتماً از ماسک استفاده کنند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: زوار در مسیر برگشت تا رسیدن به شهر محل سکونت باید بهداشت آب و مواد غذایی را رعایت و از آب بسته‌بندی و غذاهای تازه و گرم استفاده و از مصرف غذاهای مانده جدا پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: در یک هفته بعد از بازگشت از سفر معنوی اربعین، زوار اگر دچار علائم تنفسی بودند باید برای پیشگیری از سرایت بیماری‌ها به دیگران در منزل مانده، خود را قرنطینه و از حضور در مکان‌های تجمعی خودداری کنند.

بختیاری‌نیا گفت: اگر زوار تا ۱۴ روز پس از بازگشت از سفر دچار علائمی چون تب، سرفه، تنگی نفس یا اسهال شدید بودند باید به پزشک مراجعه کنند و سابقه مسافرت خود را شرح دهند.