اخبار خوزستان

مراسم اربعین شعیبیه در تقویم فرهنگی شوشتر گنجانده شود

مراسم اربعین شعیبیه در تقویم فرهنگی شوشتر گنجانده شود

مراسم اربعین شعیبیه در تقویم فرهنگی شوشتر گنجانده شود

فرماندار شوشتر گفت: برای ثبت ملی رویداد فرهنگی و مذهبی گرامیداشت اربعین حسینی (ع) در بخش شعیبیه، که قدمت کمی هم ندارد باید تلاش شود. از این طریق می‌توان این آئین معنوی را هویت بیشتری بخشیده و نشاط آن را بیش از پیش تقویت کرد. البته این مسئله نیازمند بررسی‌های مورد نظر متولیان و طی کردن روال اداری است.

 حجت‌اله دهدشتی گفت: امروز بخش شعیبیه را به عنوان مهد ولایت مداری می‌شناسیم به گونه‌ای که در ایران اسلامی شاید در کمتر نقطه‌ای مانند شعیبیه شاهد برپایی چنین برنامه باشکوهی در شب و روز اربعین باشیم.

او می‌گوید: در کنار محل برگزاری این برنامه، درب خانه‌های مردم عزیز و شریف باز است و برای عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) سفره پهن می‌کنند.

فرماندارشوشتر می‌گوید: باید سعی کنیم که این برنامه شبیه خوانی، در تقویم فرهنگی شهرستان شوشتر گنجانده شده و بیشتر به آن پرداخته شود. ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های متولی فرهنگ هم باید این موضوع را لحاظ کنند.

به گفته او برنامه روز اربعین در روستای شعیب نبی یک مراسم مردمی بوده و به واسطه مردمی بودن آن است که دارای جاذبه می‌شود، اما در کنار مردم باید دستگاه‌های اجرایی پشتیبانی‌ها و حمایت‌های لازم را داشته باشند.

 دهدشتی گفت: مشارکت همه جانبه مردمی در برگزاری مراسم اربعین در شعیبیه و در کنار آن‌ها پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی موجب افزایش نشاط اجتماعی در منطقه می‌شود و این موضوع به برکت امام حسین (ع) و شهدای کربلا ایجاد خواهد شد که حائز اهمیت است.

این مقام مسئول گفت: از همه کسانی که حتی یک قدم برای اجرای این برنامه برمی‌دارند قدردانی و سپاسگزاری می‌کنم، انشاءالله حضرت سیدالشهدا (ع) اجر آن‌ها را عطا نمایند.