اخبار خوزستان

ابتلاء یک بهبهانی به بیماری التور

ابتلاء یک بهبهانی به بیماری التور

ابتلاء یک بهبهانی به بیماری التور

رمضان احدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور عراق در حد مطلوبی نبوده و بر اساس آخرین گزارش‌ها بیماری التور (وبا) در این کشور شایع است.

وی افزود: بیماری التور (وبا) یک بیماری حاد گوارشی بوده که در صورت رسیدگی نشدن به موقع می‌تواند باعث بروز علائم شدید گوارشی در فرد و یا مرگ بیمار شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: یک فرد حدود ۳۰ ساله با علائم بیماری التور (وبا) به مراکز درمانی در مرز شلمچه مراجعه می‌کند که بعد از انجام تست التور (وبا) مشخص می‌شود که او به این بیماری مبتلا شده است.

احدی تصریح کرد: در حال حاضر بیمار شناسایی شده و در حال انجام مقدمات برای مراقبت‌های اولیه، بیماریابی افراد در معرض و قرنطینه مبتلایان احتمالی و درمان آنها هستیم.

وی گفت: به دلیل اینکه علائم بیماری التور (وبا) در برخی افراد ممکن است به صورت خفیف نمایان شود تنها راه شناسایی این بیماری انجام تست التور است، ضرورت دارد که همه افرادی که به تازگی از کشور عراق بازگشته‌اند برای آزمایش التور به مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و یا به پایگاه‌های بهداشتی تابعه دانشکده علوم پزشکی بهبهان مراجعه کنند تا از آنها نمونه برداری گرفته شود.