اخبار خوزستان

بیشتر زائران مرز چذابه از استان‌های یزد و اصفهان هستند

بیشتر زائران مرز چذابه از استان‌های یزد و اصفهان هستند

بیشتر زائران مرز چذابه از استان‌های یزد و اصفهان هستند

فواد غزیعلی روز یکشنبه  در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اهواز،  اظهار داشت: 25 دستگاه اتوبوس برون استانی امروز  یکشنبه برای انتقال زائران اربعین بازگشته از عراق، وارد پایانه مسافری چذابه شد.

وی  افزود: این اتوبوس‌ها برای انتقال زائران اربعین حسینی به شهرهای یزد ، اصفهان و شهرهای مسیر با نرخ مصوب به کار گرفته شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خوزستان گفت:  600دستگاه اتوبوس از ابتدای ماه صفر تاکنون زائران اربعین حسینی را از چذابه تا اهواز به صورت رایگان انتقال دادند که شرکت ملی حفاری ایران بیشترین و موثرترین نقش را در تامین اتوبوس مورد نیاز ایفا کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر زائران اربعین حسینی که از گذرگاه مرزی چذابه وارد کشور می‌شوند از استان‌های یزد و اصفهان هستند گفت: بیشتر زائران اربعین حسینی با وسیله نقلیه شخصی عازم خود محل سکونت خود می‌شوند.

غزیعلی ادامه داد: 22 هزار دستگاه خودرو شخصی در ایام اربعین در توقفگاه‌های خودرویی پایانه چذابه با نرخ هر شب 50 هزار ریال برای هر خودرو نگهداری می‌شدند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان افزود: اداره کل متبوع تا زمان بازگشت کامل زائران اربعین حسینی به کشور ، مسئولیت انتقال زائران را برعهده دارد.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از تسنیم، تاکنون حدود 260 هزار زائر اربعین از گذرگاه مرزی چذابه وارد کشور شده‌اند.357 هزار زائر نیز از ابتدای ماه صفرتاکنون از چذابه راهی کربلای معلا شدند.

انتهای پیام/735/ن