اخبار خوزستان

آمادگی ۲۵ دستگاه اتوبوس برون استانی برای انتقال زائران اربعین از چذابه

آمادگی ۲۵ دستگاه اتوبوس برون استانی برای انتقال زائران اربعین از چذابه

آمادگی ۲۵ دستگاه اتوبوس برون استانی برای انتقال زائران اربعین از چذابه

فواد غزیعلی گفت: این اتوبوس‌ها برای انتقال زائران اربعین حسینی به شهر‌های یزد، اصفهان و شهر‌های مسیر با نرخ مصوب به کار گرفته شدند.

او ادامه داد: ۶۰۰دستگاه اتوبوس از ابتدای ماه صفر تاکنون زائران اربعین حسینی را از چذابه تا اهواز به صورت رایگان انتقال دادند که شرکت ملی حفاری ایران بیشترین و موثرترین نقش را در تامین اتوبوس مورد نیاز ایفا کرد.

به گفته معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خوزستان، زائران اربعین حسینی که از گذرگاه مرزی چذابه وارد کشور می‌شوند از استان‌های یزد و اصفهان هستند.

آقای غزیعلی گفت: بیشتر زائران اربعین حسینی با وسیله نقلیه شخصی عازم خود محل سکونت خود می‌شوند.

او ادامه داد: ۲۲ هزار دستگاه خودرو شخصی در ایام اربعین در توقفگاه‌های خودرویی پایانه چذابه با نرخ هر شب ۵۰ هزار ریال برای هر خودرو نگهداری می‌شدند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خوزستان می‌گوید: اداره کل متبوع تا زمان بازگشت کامل زائران اربعین حسینی به کشور، مسئولیت انتقال آن‌ها را برعهده دارد.

تاکنون حدود ۲۶۰ هزار زائر اربعین از گذرگاه مرزی چذابه وارد کشور شده‌اند.۳۵۷ هزار زائر نیز از ابتدای ماه صفرتاکنون از چذابه راهی کربلای معلا شدند.

شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه مرزی و رسمی کشور برای تردد زائران اربعین حسینی هستند. چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر واقع شده‌اند.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی که از روز‌های آغازین ماه صفر شروع شد چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود رسیده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز