اخبار خوزستان

کربلای معلا مقصد پایانی «رهسپار خیمه‌ها»

کربلای معلا مقصد پایانی «رهسپار خیمه‌ها»

کربلای معلا مقصد پایانی «رهسپار خیمه‌ها»

ایسنا/خوزستان  دور دوم اجرای نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در چذابه آغاز شده بود همزمان با اربعین حسینی در اماکن مذهبی کشور عراق ادامه یافت.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا، این نمایش با مروری به وقایع عاشورا با بهره‌گیری از عناصر تعزیه به معرفی شهدای مدافع حرم می‌پردازد.

نمایش شاخص «رهسپار خیمه‌ها» با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی در دور دوم اجراهای خود پس از ۲۰ نوبت اجرا در چذابه و شلمچه خوزستان به نجف و کربلا عزیمت کردند.

هنرمندان خوزستانی در ادامه این تور نمایشی رهسپار کشور عراق شدند تا در اولین گام در صحن مطهر حرم حضرت علی علیه‌السلام به زبان فارسی و عربی با حضور زائرین حرم علوی میزبان مشتاقان حضرت باشند

نمایش «رهسپار خیمه‌ها» برای اولین بار در قالب تور نمایشی گسترده در ایران و عراق بیشترین حجم اجراهای عمومی را داشته است.

هنرمندان گروه اجرایی پس از اجرا در مسیر طریق الحسین و شهر نجف به شهر کربلای معلا رسید و در خیابان بین‌الحرمین و سدره‌النبی در جوار حرم مطهر سیدالشهدا امام حسین علیه‌السلام  با ۲۰ اجرا به کار خود پایان داد.

پیش از این نمایش خیابانی «رهسپار خیمه‌ها» به کارگردانی مصطفی بوعذار در دهه اول و دوم محرم با ۴۰ اجرا در ۱۰ استان کشور میزبان مخاطبان بود. کربلای معلا در اربعین حسینی ایستگاه پایانی این تور نمایشی گسترده بود که از ابتدای دهه اول محرم آغاز و با مجموع  ۸۰ اجرای نمایشی پایان یافت.

انتهای پیام