اخبار خوزستان

مراجعه ۳۱۱ هزار زائر اربعین به پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در داخل کشور

مراجعه ۳۱۱ هزار زائر اربعین به پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در داخل کشور

مراجعه ۳۱۱ هزار زائر اربعین به پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در داخل کشور

به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایمنا به نقل از جمعیت هلال‌احمر، یعقوب سلیمانی با اشاره به خدمات امداد و نجات به زائران اربعین حسینی از یکم تا بیست‌وششم شهریورماه، اظهار کرد: ۳۱۱ هزار و ۵۶۵ زائر به مراکز و پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در محورهای مواصلاتی کشور و در گذرگاه‌های مرزی مراجعه کرده و از خدمات این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

وی از برپایی دو هزار و ٣٠٠ دستگاه چادر امدادی به منظور اسکان اضطراری زائران در مرزهای کشور خبر داد و افزود: از ابتدای شهریورماه تاکنون ۱۹۷ هزار و ۴۷۷ نفر در چادرها و اردوگاه‌های هلال‌احمر اسکان داده شده‌اند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: از مجموع زائران خدمات گیرنده از هلال‌احمر، ۶۲ هزار و ۸۶۶ نفر از خدمات درمان سرپایی و ۴۹ هزار و ۵۲۴ نفر از خدمات تست قند و فشارخون بهره‌مند شده و ۱۶۹۸ زائر بیمار و یا حادثه‌دیده نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

وی گفت: در مدت زمان اجرای طرح اربعین، ۳۲ هزار و ۲۰۰ عدد ماسک، ۳۹۸۰ اسپری ضدعفونی کننده، ۱۴۰ هزار و ۲۸۳ بطری آب معدنی، ۲۳ هزار و ۳۶۰ قرص نان، ۹۶۰ قوطی کنسرو و ۱۳۷۸ بسته غذایی میان زائران مراجعه کننده به پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر توزیع شده است؛ همچنین ۷۳ هزار و ۲۵۰ رسانه آموزشی میان زائران توزیع و ۵۰ هزار و ۵۰۰ مورد، آموزش چهره به چهره مربوط به نکات ایمنی و سلامت در اربعین به زائران ارائه شده است.

سلیمانی با بیان اینکه ۱۲۰۵ پایگاه ثابت و موقت در سراسر کشور در طرح اربعین فعال است، افزود: درحال‌حاضر علاوه بر اینکه ۱۹ بالگرد امدادی هلال‌احمر برای پوشش حوادث احتمالی در آماده‌باش هستند، ۱۲ قرارگاه مرزی جمعیت نیز برقرار بوده و خدمات لازم به زوار ارائه می‌شود.