اخبار خوزستان

امروز جنگ‌افزار به جنگ افکار تبدیل شده و باید تلاش کنیم اندیشه حق را پیروز کنیم

امروز جنگ‌افزار به جنگ افکار تبدیل شده و باید تلاش کنیم اندیشه حق را پیروز کنیم

امروز جنگ‌افزار به جنگ افکار تبدیل شده و باید تلاش کنیم اندیشه حق را پیروز کنیم

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از روابط عمومی صدا و سیما خوزستان، حسن عابدینی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان که امروز، دوشنبه، 28 شهریورماه در سالن اجتماعات مرکز این استان با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) صدا و سیما را به یک دانشگاه تعبیر کردند.

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب صدا و سیما نه تنها دانشگاه است، بلکه مسئولیت آوردگاه را هم بر عهده رسانه ملی گذاشته‌اند، افزود: 209 شبکه در مقابل جمهوری اسلامی ایران در حال تولید برنامه هستند، این در حالی است که ما در رسانه ملی بیش از 120 شبکه داریم.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه امروز جنگ‌افزار به جنگ افکار تبدیل شده و باید تلاش کنیم اندیشه حق را پیروز کنیم، گفت: صدا و سیما چه در حوزه برون مرزی و چه در کشور به جهت شرعی از رهبر انقلاب اسلامی تبعیت می‌کند، همچنین باید از جهت قانونی و عقلانی نیز از رهبر انقلاب تبعیت کنیم.

عابدینی گفت: علاوه بر مباحث مذهبی و عقیدتی، کشور ما با افراط‌گرایی و توطئه دشمنان مواجه است و باید این کشتی در حال حرکت را به سمت و سویی هدایت کنیم که به موفقیت و سربلندی برسد.

وی با بیان اینکه خوزستان  رنگین کمانی از اقوام است افزود: امروز مسلم رحیمی را تودیع می‌کنیم که در سال‌های خدمت خود، تلاش‌های زیادی برای این استان داشت و امیدواریم با تلاش‌های داریوش دبیقی به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز استان شاهد توسعه فرهنگ خوزستان باشیم. به آینده و خدمت به مردم صبور خوزستان، مردمی که بر گردن جمهوری اسلامی حق دارند، امیدوار هستم و از هیچ تلاشی در این رابطه دریغ نمی‌کنیم.

همچنین در ادامه  داریوش دبیقی، مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز خوزستان با تقدیر از اعتماد رئیس رسانه ملی و محول کردن این مسئولیت به وی، اظهار داشت: همان طور که می‌دانیم مشکلات این استان کم نبودند و رحیمی نیز در کنار هم استانی‌ها بود.

وی به تغییر اساسی مبانی گفتمان در رسانه ملی و آغاز تحول صدا و سیما اشاره کرد و افزود: خوزستان نه تنها سرزمین رنگین کمان اقوام است، بلکه سرزمین و رنگین کمان مقاومت است و جغرافیای سیاسی و اقتصادی کشور محسوب می‌شود، بنابراین وظیفه ما بسیار مهم است و در همه زمینه‌ها و ابعاد ماموریت سنگینی بر عهده داریم

دبیقی گفت: با همکاری کارکنان صدا و سیمای مرکز خوزستان باعث اعتلای فرهنگ عمومی خواهیم شد و این دوره تحولی را عملیاتی خواهیم کرد.

در ادامه مسلم رحیمی، مدیرکل سابق صدا و سیما مرکز خوزستان در این مراسم اظهار داشت: کار‌های که در این سال‌ها انجام شده و موفقیت‌های خوزستان حاصل تلاش‌های همکاران این مرکز است.

وی افزود: ما خوزستانی هستیم و از اعتماد همه کسانی که دلسوزانه برای این استان و مردمش تلاش می‌کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

رحیمی با تشکر از اعتماد رئیس رسانه ملی، ادامه داد: از همکاران درخواست دارم این مسئولیت مهم و ارزشمند را در کنار داریوش دبیقی، مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز خوزستان ادامه دهند.

حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت، ولی عصر(عج) استان خوزستان در ادامه این آیین اظهار داشت: صدا و سیما مجموعه نقدپذیری است و امیدوارم متناسب با ذائقه نسل امروز برنامه‌سازی شود.

وی افزود: ما به سهم خود از تلاش‌های دلسوزانه اقای رحیمی، مدیر کل سابق صدا و سیمای استان و همکاران وی در همه حوزه‌ها به ویژه در بخش فرهنگ شهید و شهادت و پوشش برنامه‌های راهیان نورو همچنین یادواره‌ها تشکر می‌کنیم.

شاهوارپور افزود: همه اعضا در شورای تامین تلاش می‌کنیم مشکلات استان را پیگیری و رفع کنیم و امیدواریم ادامه کار‌های فرهنگی در خوزستان پربارتر شود.

قاسم ساعدی، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در این مراسم اظهار داشت: رحیمی، مسئولیت سنگینی بر عهده داشت و در آیین‌های محلی استان حضور پیدا می‌کرد و خدمات گسترده آن‌ها از پوشش بحران‌ها تا جشن‌ها و مراسم مذهبی و عزاداری به استان و مردم قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: خوزستان رنگین کمان اقوام است و بخش‌هایی از فرهنگ کشور را می‌توان در این استان مشاهده کرد، به همین دلیل صداوسیما باید رضایتمندی همه فرهنگ‌ها و اقوام را جلب کند و ما انتظار داریم همانند قبل، این رویه ادامه دار باشد.

ساعدی گفت: به اعتقاد ما صدا و سیمای ما پس از 4 دهه تلاش در مقابل حجمه‌های سنگین رسانه‌های معاند وظیفه سنگینی دارد، امروز رسانه ملی سنگر بسیار حساس و ظریفی است که در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های مقدس فعالیت می‌کند.

وی اضافه کرد: انتظار داریم صدا و سیمای مرکز خوزستان همتراز صدا و سیمای کشور باشد.

انتهای پیام/735/ح