اخبار خوزستان

قیمت نوشت افزار در بازار چگونه محاسبه می‌شود؟ +فیلم

قیمت نوشت افزار در بازار چگونه محاسبه می‌شود؟ +فیلم

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، در آستانه سال تحصیلی جدید، دانش آموزان و والدین آن‌ها هنگام مواجهه با قیمت‌های متفاوت انواع نوشت افزار در مراکز و فروشگاه‌های عرضه این کالا‌ها، جویای قیمت واقعی محصولات هستند.

معاون بازرسی سازمان صمت استان خوزستان می‌گوید: تنوع بالا و فعالیت شرکت‌های متعدد تولید و عرضه نوشت افزار سبب شده تا قیمت مصوبی برای فروش این کالا‌ها تعیین نشود.

به گفته جباری؛ در این بین به منظور پیشگیری از تخلفاتی همچون گرانفروشی، کم فروشی و هرگونه تخلف دیگر در بازار، کمیسیون هیات عالی نظارت برکالا‌ها، براساس فاکتور خرید، سودی را برای عرضه کالا‌ها تعیین کرده است و تخطی از این میزان تخلف محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سود ۱۵ درصد برای این منظور تعیین شده است اظهار داشت: باتوجه به نبود شرکت تولید نوشت افزار در استان خوزستان، لزوم انتقال کالا‌ها از استان‌های دیگر به استان، هزینه‌های اضافه بر قیمت اولیه از جمله هزینه حمل و نقل را به عرضه کنندگان کالا در استان تحمیل می‌کند که این مسئله سبب می‌شود تا درصد سود ۱۵ درصد در استان ما اندکی بیشتر باشد.

جباری تاکید کرد: با این وجود، بالا بودن بی ضابطه و قابل توجه سود‌ها که شهروندان را متحمل هزینه‌های گزاف کند، از چشم بازرسان صمت و تعزیرات در گشت‌های مشترک دور نمی‌ماند و با هرگونه تخلف، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

وی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۲۰ پرونده برای متخلفان در استان تشکیل شده است که به ترتیب به منظور رسیدگی و اجرای حکم ، به شعب مختلف اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال می شوند. 

معاون بازرسی سازمان صمت استان  اظهار داشت: شهروندان نیز می‌توانند هر گونه گزارش در خصوص تخلف در بازار نوشت افزار را در ارتباط با سامانه‌های ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی استان اطلاع دهند.

گفتنی است؛ در سامانه ۱۲۴ ، به منظور دسترسی مردم، قیمت برخی محصولات تولیدی شرکت‌های تولید نوشت افزار اعلام شده است.

در گزارش زیر ، مبلغ تعیین شده برای برخورد با تخلفات گوناگون در بازار نوشت افزار ، اعلام شده است . 

کد ویدیو