اخبار خوزستان

پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم ۲ محکوم به قصاص در اهواز را از چوبه دار نجات داد

پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم ۲ محکوم به قصاص در اهواز را از چوبه دار نجات داد

پویش به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم ۲ محکوم به قصاص در اهواز را از چوبه دار نجات داد

علیرضا باوی پیرامون گفت: دو سال پیش فردی بر سر اختلافات گذشته در نزاعی بین ۲ نفر دیگر به قتل می رسد که قاتلین بلافاصله دستگیر و روانه زندان می شوند و پرونده ی در شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تشکیل می گردد.

او ادامه داد: بین دو طایفه قاتلین و مقتول اختلاف شدیدی پیش آمد و منجر به سلب آرامش و آسایش منطقه گردید که بلافاصله با دستور مقام قضایی، اعضای شعبه ۴۸ شورای حل اختلاف ویژه عشایر وفق ماده ۸ قانون شوراهای حل اختلاف جهت جلوگیری از گسترش درگیری مطروحه و ایجاد صلح و سازش فی مابین طرفین با همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح شروع به رایزنی در راستا حل و فصل موضوع کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف  خوزستان می گوید:  با توجه به پشیمانی و ندامت قاتلین از بزه خود، اعضای شورا در این مدت بصورت شبانه روز جلسات متعددی با بزرگان و ریش سفیدان طرفین برگزار و زمینه صلح و سازش بین ۲ طایفه را فراهم نمودند.

آقای باوی گفت: در جلسه ی با حضور اعضای شعبه ۴۸ شورای حل اختلاف ویژه عشایر ، ستاد صبر و همیاران صلح، سرانجام پس از ۲ سال، اولیاء دم با ارادت خاصی که به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (س) داشتند در پویش به عشق امام حسین (ع) می بخشم از قصاص قاتلین فرزند خود گذشت کردند و زندگی دوباره به آنان بخشیدند.

او ادامه داد:  همچنین ۲ طایفه با بستن رایه العباس که از سنت های بسیار فاخر ، ارزشمند و رایج بین شهروندان عرب استان برای حل و فصل اختلافات بین خود و اصلاح ذات البین صورت می پذیرد، هم قسم شدند که دیگر هیچ نزاع و اختلافی نداشته و در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز