اخبار خوزستان

اسکان تمام دانشجویان دختر صنعتی دزفول / تامین خوابگاه استیجاری برای پسران

اسکان تمام دانشجویان دختر صنعتی دزفول / تامین خوابگاه استیجاری برای پسران

اسکان تمام دانشجویان دختر صنعتی دزفول / تامین خوابگاه استیجاری برای پسران

ایسنا/خوزستان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نحوه اسکان و ایاب و ذهاب دانشجویان این دانشگاه در سال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

سیدحسام کابلی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه اسکان دانشجویان دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در خوابگاه‌ها در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: با توجه به وضعیت تورم و شرایط اسکان خصوصی، ناگزیر شدیم اولویت را بر تامین اسکان برای تمام دانشجویان قرار دهیم و درحال حاضر تمام دانشجویان سنواتی از اسکان مناسب برخودار شده‌اند. برای اطمینان خاطر خانواده‌ها، تمامی دانشجویان دختر بدون در نظر گرفتن سال ورود اسکان داده شده‌اند. علاوه بر این برای بازگشایی، خوابگاه‌ها به تعمیر و تجهیز نیاز داشتند که  حدود یک میلیارد تومان به این منظور هزینه شد.

وی افزود: برای اسکان دانشجویان پسر نیز در سراهای دانشجویی قدری ظرفیت خوابگاه‌ها کم بود بنابراین یک خوابگاه خصوصی در سطح شهر به صورت استیجاری برای دانشجویان در نظر گرفته شد و با توجه به تفاوت هزینه خوابگاه دانشگاه و خوابگاه استیجاری، ما به تفاوت را دانشگاه پرداخت کرد تا دانشجویان هزینه  بیشتری متحمل نشوند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول یادآور شد: سلف سرویس‌ها نیز در حال ارائه خدمات هستند و به دانشجویان با قیمت مصوب سازمان امور دانشجویان وزارت عتف غذا تحویل داده می‌شود که البته هزینه غذا برای دانشگاه چندین برابر بیشتر تمام می‌شود. در سال تحصیلی جاری به همت همکاران حوزه تغذیه، رستوران آزاد و مکمل به منظور رفاه حال دانشجویان راه‌اندازی شده است.

کابلی با اشاره به استقرار خوابگاه دانشجویان پسران در شهر اندیمشک در مجاورت شهر دزفول افزود: برای ایاب و ذهاب دانشجویان از خوابگاه پردیس پسران به دانشگاه با توجه به بعد مسافت، دانشگاه با یک شرکت خصوصی و شرکت اتوبوسرانی شهر اندیمشک که تنها شرکتی است که در این مسیر خدمات ارائه می‌دهد نیز مذاکره کرده است تا دانشجو بتواند با کمترین میزان هزینه، رفت و آمد کند. البته استفاده از سرویس کاملا اختیاری است و این هزینه نیز مستقیما به حساب اتوبوسرانی واریز می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با بیان اینکه دانشگاه ردیف بودجه مستقل برای هزینه ایاب و ذهاب دانشجویان ندارد، گفت: دیروز با تعدادی از نمایندگان دانشجویان دیدار داشتم و پیرو موضوع هزینه ایاب و ذهاب دغدغه‌ها و مسائل شنیده شد و مقرر شد که نماینده دانشجویان به همراه مسئولان مربوطه مجددا تخفیف یا تقسیط مذاکرات با شرکت اتوبوسرانی را پیگیری کنند.

انتهای پیام