اخبار خوزستان

تحقق ۱۰۳.۶ درصدی تولید در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

تحقق ۱۰۳.۶ درصدی تولید در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

به گزارش خوزستان خبر به نقل از روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، علیرضا هیهاوند در جلسه پیش بینی بهره دهی چاه های شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان بیان کرد: دست یابی به رکوردی بالاتر از تولید تعهد شده، نشانه همکاری همه مدیریت ها و بخش های عملیاتی و غیرعملیاتی و در مجموع حاصل زحمات و تلاش کلیه کارکنان این شرکت، و شرکت مناطق نفتخیز جنوب است.

وی با اشاره به مشکلات، چالش ها و تنگناهای این شرکت افزود: کمبود نیروی انسانی و آمار رو به رشد درخواست ترخیص و انتقال کارکنان موجود از مهمترین چالش ها و موانع این شرکت است.

هیهاوند همچنین فرسودگی ناوگان خودرویی را از دیگر چالش های این شرکت برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی حوزه عملیاتی و کوهستانی بودن تاسیسات فرآورشی و قرار گرفتن چاه ها و خطوط لوله در مسیرهای سخت گذر کوهستانی ضرورت دارد ناوگان خودرویی سبک و سنگین ترابری این شرکت با عنایت ویژه تجهیز و نوسازی شود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت آموزش کارکنان و با وجود همه محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا در ۶ ماه نخست امسال،۱۳۱ هزار نفر ساعت آموزش برای کارکنان را برنامه ریزی و به انجام برسانیم که از این مقدار، ۴۰۰۰ نفر ساعت سهم آموزش H.S.E برای نیروهای پیمانکار بود.

هیهاوند با اشاره به اینکه شکل گیری شهر مسجدسلیمان با شروع فعالیت های صنعت نفت در این منطقه مقارن بوده است افزود: هرچند نهادهای خدمت رسان در این منطقه مستقر هستند اما به دلیل شرکت-شهر بودن منطقه، توقع و انتظارات از صنعت نفت برای ارایه خدمات در چارچوب مسوولیت های اجتماعی در سطح بالایی قرار دارد که محدودیت قانونی و کمبود امکانات موجب شده خدمات در حد مقدورات ارایه شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا با همکاری و همدلی کلیه کارکنان این شرکت، برنامه تولید ۶ ماه دوم امسالی همچون نیمه نخست فراتر از تعهد محقق شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز اهتمام بیشتر مسوولان را برای به هنگام کردن و به سرانجام رساندن پروژه های تولیدی یا مرتبط با تولید نفت و گاز را خواستار شد و گفت: برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که میادین غیرفعال در شرکت مسجدسلیمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و با تدوین یک استراتژی و برنامه ریزی دقیق در جهت فعال سازی و بهره برداری از آنها حرکت کنیم.

علیرضا دانشی با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت های تابع آن یک بنگاه بزرگ اقتصادی هستند که نقش بزرگی در اقتصاد کشور ایفا می کنند افزود: ضرورت دارد برنامه ریزی ها و طراحی تاسیسات به صورت منسجم و یکپارچه با این نگاه و هدف در جهت رسیدن به بیشترین دستاورد سوق یابند.

شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است.