اخبار خوزستان

مشکل نقدینگی ۲۹ واحد صنعتی راکد شهرستان‌های باغملک و ایذه در حال پیگیری است

مشکل نقدینگی ۲۹ واحد صنعتی راکد شهرستان‌های باغملک و ایذه در حال پیگیری است

به گزارش بخش اخبار خوزستان خبر به نقل از خبرنگار ایرنا علی رسولیان چهارشنبه در نشست با مسئولان شهرستان های ایذه و باغملک بیان کرد: برای کمک به واحدهای تولیدی در شهرستان ها نیاز است واحدهای تولیدی بالا دستی توسعه یابد تا بتوان واحدهای کوچک بیشتری را راه اندازی کرد و یا به فعالیت واحدهای صنعتی کوچک رونق بخشید.

وی با بیان اینکه توازن زیرساخت های صنعتی منطقه ای برای ارائه امکانات ، تجهیزات و فروش زمین در کل کشور از سوی وزارت صمت در حال یکسان سازی است اظهار داشت: طبق برنامه ریزی انجام شده تلاش می شود تا یک فعال اقتصادی در کل کشور بتواند زمین را با قیمت یکسان برای احداث واحد تولیدی خود خریداری کند.

رسولیان اظهار داشت: اولویت اجرای این طرح در مناطق محروم است که این توازن در واگذاری ها با جدیت بیشتری انجام شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به بازدید خود از شهرک ها و نواحی صنعتی شهرستان های ایذه و باغملک اظاره کرد و گفت: علاوه بر ضرورت توسعه نواحی صنعتی در این ۲ شهرستان واحدهای صنعتی راکدی در شهرستان ایذه وجود دارد که قابلیت راه اندازی مجدد دارند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران همچنین به مشکل واحدهای صنعتی که در تملک دادگاه یا بانک ها هستند اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک کشور برای بازپس گیری این واحد تلاش می کند اما باید به این نکته نیز توجه داشت که باید منابع مالی را در مکان و برای واحدهایی هزینه کرد که ارزش افزوده داشته باشد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به منظور بازدید از نواحی و شهرک های صنعتی ایذه و باغملک چهارشنبه به خوزستان سفر کرد.

بالغ بر ۴۰۰ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد در استان خوزستان وجود دارد.