اخبار خوزستان

دادستان در بازداشت مدیران شهری ناکارآمد اهواز کوتاهی نکند

دادستان در بازداشت مدیران شهری ناکارآمد اهواز کوتاهی نکند

ایسنا/خوزستان رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: متاسفانه برخی از مدیران ناکارآمد که در مناصب شهری وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را دارند، فکر می‌کنند لابی‌ها و گعده‌های شبانه با برخی افراد سیاسی می‌تواند پشتوانه ابقای‌شان باشد و رفع دفدغه و مشکلات مردم را با خنده‌های استهزاءگونه خود مورد غفلت قرار داده‌اند.

احمد سراج در نطق پیش از دستور خود در نود و ششمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۳ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز دشمن از طرف شیطان و لابی‌های صهیونیستی دستور دارد ستون انقلاب اسلامی یعنی ولایت فقیه و نایب امام زمان را هدف قرار دهد؛ مساله امروز ما هم باید امام باشد. مساله اصلی بسیج، هیات مدرسه، دانشگاه، حوزه علمیه و امت باید امام باشد. ما آماده‌ایم برای تکریم ولایت، خون بدهیم و در این راه باکی نداریم.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا، وی افزود: امت هر چه دارد از مقاومت رهبری در مقابله با بدخواهان داخلی و خارجی کشور است؛ داشته‌هایمان از درایت و حکمت او است و کاستی‌هایمان از عهدشکنی ناسپاسانی است که برای منافع دنیایی خود در مقابل ولی خدا ایستاده‌اند. دشمن، سپاه مقتدر  و حامی مظلومان عالم را تروریست می‌خواند زیرا به خوبی می‌داند سپاه بازوی امام و امت اسلامی است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز ادامه داد: از بدو تشکیل سپاه تاکنون این نهاد بیدار بوده و همواره در صحنه‌های مختلف اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی نقش بی بدیل ایفا کرده است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عزت ایران و افتخار امت اسلامی است. هر چه دشمن برای مقابله با سپاه شیطنت کند، نزد ملت بزرگ ایران منفورتر و سپاه بزرگ اسلام عزیزتر خواهد شد و در یک کلام، آب دهان سگ اقیانوس بزرگ را نجس نخواهند کرد.

مدیریت ارشد خوزستان در عزل مدیران ناکارآمد وقت هدر ندهد

سراج عنوان کرد: از استاندار خوزستان می‌خواهیم از طریق هم‌افزایی با مدیران دستگاه‌ها و نخبگان استانی جهت رفع مشکلات مردم اقدام موثری داشته باشد؛ امروزه مشکل مردم خوزستان به ویژه در اهواز، تولید و اشتغال است. رفع کمبودهای آموزشی، فرهنگی و ورزشی مورد انتظار است. توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان که مورد تاکید رهبر انقلاب است نیز مورد انتظار است.

وی بیان کرد: توجه به کشاورزی و صنایع جانبی آن سال‌ها است در خوزستان مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، به ویژه توجه به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مورد انتظار است. زنجیره فولاد در خوزستان باید مورد تاکید قرار بگیرد و باید ظرفیت‌های مغفول مانده آن به منظور تولید اشتغال به حرکت درآید. توجه به زمینه‌های سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های شهری نیز مورد انتظار راست.

سراج با بیان اینکه شاهد فعالیت شبانه‌روزی تعدادی از مدیران خدمت‌گزار هستم، گفت: مطالبات و دغدغه‌های مردم را به روز مورد پیگیری قرار می‌دهیم و از باب نظارت و پیگیری به صورت شبانه‌روزی مدیران دستگاه‌ها را خطاب قرار می‌دهیم و در میدان هستیم و کار بزرگ و شایسته این عزیزان را می‌بینیم اما تعدادی از افراد ناکارآمد چه در حوزه مدیران استانی و چه در حوزه مدیریت شهری، لکه ننگی هستند که می‌خواهند در مسیر منفعت مردم مانع ایجاد کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز افزود: انتظار می‌رود این موضوع در حوزه استانی توجه مدیریت ارشد استان خوزستان باشد و در حذف و عزل این مدیران ناکارآمد کوتاهی نشود و روزی برای عزل مدیران ناکارآمد هدر نرود.

گعده‌های شبانه مدیران شهری با افراد سیاسی برای ابقا

وی تصریح کرد: برخی از مدیران مدیریت شهری شبانه‌روزی کار می کنند اما متاسفانه برخی از مدیران ناکارآمد که در مناصب شهری وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را دارند، فکر می‌کنند لابی‌ها و گعده‌های شبانه با برخی افراد سیاسی می‌تواند پشتوانه ابقای‌شان باشد و رفع دفدغه و مشکلات مردم را با خنده‌های استهزاءگونه خود مورد غفلت قرار داده‌اند.

ناکارآمدی مدیران به زیردستان‌شان رسیده است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: انتظار می‌رود شهردار اهواز بیش از این با این افراد مماشات نکند. امروز این مدیران حق مردم را پایمال می‌کنند؛ مردم به شهرداری اهواز عوارض پرداخت می‌کنند تا مدیران شهری در خدمت‌شان باشند اما متاسفانه ناکارآمدی بخشی از این مدیران به افراد زیردست‌شان هم رسیده است بنابراین باید هر چه زودتر این افراد از مدیریت شهری عزل شوند و بیش از این حق مردم پایمال نشود.

دادستان در بازداشت مدیران ناکارآمد کوتاهی نکند

سراج افزود: انتظار می‌رود اگر شهردار اهواز نمی‌تواند در زمینه عزل این مدیران اقدام کند، دادستان در بازداشت این افراد کوتاهی نکند؛ البته دادستان وسط میدان است و به خوبی ترک فعل مدیران را رصد می‌کند. به عنوان نماینده مردم از دادستان مقتدر اهواز می‌خواهم افرادی که با لابی‌های سیاسی، جایگاه خود در مدیریت شهری را تثبیت و حق مردم را پایمال کرده‌اند را هر چه سریعتر مورد بازخواست قرار دهد تا در دادگاه محاکمه شوند.

بازی صنایع آلاینده با جان مردم اهواز

وی با اشاره به وضعیت آلودگی هوا بیان کرد: انتظار می‌رود صنایع آلاینده بیش از این با جان مردم بازی نکنند. بر اساس گزارش‌های بدنه کارشناسی شرکت فولاد خوزستان، هنوز این شرکت اقدام موثری در حوزه محیط زیست انجام نداده است؟

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: چرا در جابه‌جایی شرکت کربن که یک صنعت آلاینده است به مناطق دور از دسترس مردم، کوتاهی می‌شود؟ چرا همچنان مجموعه نفت به عنوان یک صنعت آلاینده حضور دارد و عوارض آلایندگی امسال را هم تاکنون پرداخت نکرده است؟

وی افزود: بعد از شش سال، یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان از عوارض آلایندگی مربوط به سال ۹۴ از چهار مجموعه آلاینده دریافت شد اما امسال هنوز حدود ۷۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی را پرداخت نکرده‌اند که این موضوع مورد مطالبه جدی است.

انتهای پیام