اخبار خوزستان

چگونه می‌توان کارت تندرستی دریافت یا تمدید کرد؟

چگونه می‌توان کارت تندرستی دریافت یا تمدید کرد؟

چگونه می‌توان کارت تندرستی دریافت یا تمدید کرد؟ برای دریافت کارت تندرستی یا تمدید باید مراحل آن به ترتیب انجام شوند. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان، به منظور اجرای ماده ۲ آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، با هدف کنترل و پیشگیری از انتقال عوامل بیماری به مواد خوردنی آشامیدنی و سایر اشخاص و همچنین تبیین شرایط و نحوه صدور کارت معاینه پزشکی برای متصدیان و کارکنان مراکز تهیه، تولید، نگهداری، حمل و نقل و توزیع، عرضه و فروش مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و اماکن عمومی دریافت کارت سلامت و تندرستی الزامی است.
متقاضیان برای دریافت کارت تندرستی باید برای ثبت نام اولیه به دفاتر پیشخوان فعال در سراسر مناطق خوزستان مراجعه کنند.
مراجعه به پزشک و انجام آزمایش لازم و سپس تایید نتیجه آزمایش از سوی پزشک مرکز خدمات جامعه سلامت مرحله بعدی برای دریافت یا تمدید این کارت است.
افراد متقاضی باید مجدد به دفتر پشخوان که ثبت نام اولیه را انجام داده اند مراجعه کرده و کارت سلامت و تندرستی خود را تحویل بگیرند.
لازم به ذکر است که بعد از ثبت تقاضای کارت تندرستی در سامانه پیشخوان، حداکثر ۳۰ روز جهت مراجعه به پزشک مراکز جامع سلامت و انجام آزمایش‌های مربوط فرصت دارید، بنابراین پس از سپری شدن این مدت زمان، درخواست شما لغو و برای صدور کارت باید جهت ثبت نام مجدد به دفتر پیشخوان مراجعه کنید.
توصیه می‌شود برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافه و جریمه دیرکرد صدور کارت در بازه زمانی کمتر از ۲۰ روز نسبت به انجام امور مرتبط اقدام کنید.