اخبار خوزستان

در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی

در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی

در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای استقبال از مسافران نوروزی معاون فرماندار دزفول: با توجه به همزمانی ماه رمضان و عید، نوروز ؛ باید بتوانیم با اتخاذ تدابیر لازم هم شان ماه رمضان را حفظ کنیم و هم فضای تفریحی مناسبی برای گردشگران فراهم کنیم. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، امیر احسانیان در نشست ستاد نوروزی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری گفت: دزفول در عید سال گذشته به عنوان نخستین شهر گردشگر پذیر استان خوزستان معرفی شد که امیدواریم همدلی لازم بین مسوولان تداوم و شاهد ورود گردشگران به این شهر باشیم.وی از دستگاه‌های اجرایی که در راستای جذب گردشگر به دزفول همکاری داشتند قدردانی کرد و گفت: وظایف کمیته‌های مختلف مشخص است که انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوانیم به بهترین نحو از این ظرفیت استفاده کنیم.معاون فرماندار دزفول اظهارکرد: با توجه به همزمانی ماه رمضان و عید، نوروز متفاوتی خواهیم داشت؛ باید بتوانیم با اتخاذ تدابیر لازم هم شان ماه رمضان را حفظ کنیم و هم فضای تفریحی مناسبی برای گردشگران فراهم کنیم.وی ساماندهی روستا‌های هدف گردشگری را ضروری دانست و افزود: باید از ظرفیت سفر مسوولان کشوری به ۲ بخش سردشت و شهیون دزفول برای حل مشکلات منطقه استفاده کرد.وی روزه خواری در ملا عام را ممنوع دانست و ادامه داد: همه باید به شهرداری و نیروی انتظامی کمک کنند تا هم گردشگران در عید نوروز تفریح کنند و هم شان ماه رمضان حفظ شود.سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول نیز در این نشست گفت: دزفول با داشتن زیست بوم سرسبز و آب و هوای مدیترانه‌ای در پاییز و زمستان از پایان زمستان تا آغاز بهار گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند و مناطق تاریخی، طبیعی و زیارتی این شهرستان به نقاط گردشگری تبدیل می‌شوند.حمیدرضا خادم از معاونت گردشگری میراث فرهنگی دزفول که سال گذشته تلاش زیادی در این حوزه داشت، قدردانی کرد و افزود: سال گذشته دزفول یه عنوان شهر اول گردشگری در خوزستان انتخاب شد که این امر امسال نیز باید تکرار شود.
وی با بیان اینکه ورود مسافران سودآوری زیادی برای دزفول دارد، افزود: ستاد مرکزی خدمات سفر در سال ۱۳۹۲ به دستور هیات وزیران تشکیل و طبق آن کلیه دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای مقررات هستند.
سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول بیان کرد: با توجه به همزمانی ماه رمضان و عیدنوروز تلاش می‌شود افطار‌های ساده در مراکز ازدحام گردشگران در نظر گرفته و مکان موردنیاز برای استراحت آن‌ها فراهم شود.وی افزود: شهرداری باید برای راه اندازی کمپ‌های نوروزی و سرویس‌های بهداشتی در محل‌های گردشگرپذیر برنامه ریزی کند.
سرپرست شهرداری دزفول نیز در این نشست گفت: شهرداری به واسطه شرح وظایف و خدمت رسانی به کل شهرستان طبق روال هر ساله موضوع استقبال از بهار را در دستور کار دارد.
عباس یوسفی نژاد افزود: با توجه به بارندگی‌های خوب، اعیاد پیش رو و طبیعت سبز منطقه به طور قطع شاهد استقبال خوب گردشگران خواهیم بود که باید تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شود.بخشدار بخش سردشت نیز اظهار کرد: استقبال میهمانان نوروزی و گردشگران از بخش‌های سردشت و شهیون بسیار زیاد است در واقع وجود منابع فراوان در این شهرستان، مدیریت را سخت کرده و عزم ملی برای ساماندهی مسائل گردشگری شهرستان نیاز است.
حبیب الله سوزنگر با بیان اینکه باید در مناطق خطر این بخش نیوجرسی نصب شود، بیان کرد: جاده و پل دهستان ماهوربرنجی که پل پاپیلا یکی از باستانی‌ترین پل‌ها را دارد و گردشگران زیادی به سمت خود جذب می‌کند، نیازمند رسیدگی است.
وی افزود: برای برنامه ریزی سال آینده نیازمند آمار دقیق گردشگران هستیم که پیشنهاد می‌شود دوربین تردد شمار در ورودی بخش‌ها نصب شود تا برای سال‌های آینده برنامه ریزی بهتری شود.
سوزنگر بیان کرد: ورودی روستای المهدی نیز حادثه خیز است که باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.
وی افزود: بخش سردشت دزفول نیازمند راه اندازی و تکمیل بیمارستان درمان بستر است تا در صورت بروز حادثه برای گردشگران بتوان از آن استفاده کرد؛ سال‌های گذشته به علت ترافیک سنگین مسیر برگشت شاهد چند فوتی بودیم.بخشدار بخش سردشت دزفول از آنتن دهی ضعیف این بخش انتقاد کرد و گفت: دره توبیرون با وجود اینکه از مناطق ثبت ملی است نه نه آنتن دهی و نه جاده دسترسی درستی دارد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول  افزود: نوروز فرصت مناسبی است تا با وجود چالش‌ها، با زبان فرهنگ و هنر ظرفیت‌های دزفول را به گردشگران معرفی کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول بیان کرد: سال گذشته برای برنامه‌های فرهنگی و هنری تعامل خوبی با میراث فرهنگی داشتیم و امیدواریم ظرفیت‌های دزفول با زبان هنر بیان شوند.
بخشدار بخش شهیون دزفول نیز گفت: عید امسال بیش از ۴۵۰ هزار گردشگر از بخش شهیون دزفول دیدن کردند که هیچ مشکلی از نظر مکان اقامت و امنیت در این بخش نداشتیم.حسین رحیمی با بیان اینکه روستا‌های رزگه، اسلام آباد، دیونی و شهیون بیشترین گردشگران را داشتند و گله‌ای از سوی مسافران نداشتیم، گفت: نوروز ۱۴۰۲ قرار است جشنواره صنایع دستی و غذایی شهرستان را با حدود ۴۰ غرفه در جاده دریاچه که به سه روستای هدف گردشگری متصل است، دایر کنیم.وی به کمک خیرین در این بخش اشاره کرد و افزود: با کمک حسین یزدان کیا یکی از خیران منطقه، سه میلیارد ریال برای حمل و نصب ۷۰ نیوجرسی در مسیر شهیون هزینه شد که امیدواریم نیوجرسی در سایر نقاط نیز نصب شود.بخشدار بخش شهیون دزفول اظهارکرد: با کمک خیرین پنج نقطه حادثه خیز اصلاح، بهسازی و نقاط کور رانندگی اصلاح شدند.
وی به روشنایی ورودی سه راهی دریاچه با همکاری شهردار شهیون اشاره کرد و افزود: حدود ۶۰۰ متر شبکه برق برج نوری نصب و روشنایی سه راهی جاده دریاچه و میانه تامین شد.رحیمی شهیون را یکی از مناطق هدف گردشگری کشور دانست و گفت: با توجه به بهتر شدن وضعیت کرونا و بارندگی‌های خوبی که داشتیم گردشگران زیادی را در این بخش شاهد خواهیم بود.
وی افزود: بیمارستان سیار در باغچه بان مستقر شده و خدمات دندانپزشکی و چشم پزشکی رایگان به اهالی ارایه می‌کند؛ مرکز درمان بستر شهیون نیز فعال است و در صورت نیاز و بروز حادثه اقدامات لازم انجام خواهد شد.
وی بر ضرورت استقرار روحانی برای اقامه نماز در نقاط مختلف شهیون تاکید کرد و پیشنهاد داد اداره ارشاد برنامه‌های نمایشی و طنز برای گردشگران برگزار کند.
بهزاد جعفری سرپرست واحد آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت دزفول نیز گفت: هر ساله به منظور تامین سلامت، بازدید‌ها و نظارت‌ها از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه افزایش می‌یابند و فعالیت بهداشتی رستوران ها، پارک ها، مدارس، جایگاه‌های سوخت و اماکن گردشگری نظارت می‌شوند.وی به فعالیت رایگان موسسه نورآوران در باغچه بان شهیون اشاره کرد و افزود: داروخانه‌های دزفول تقویت شدند انتظار می‌رود مواردی که سلامت را تهدید می‌کنند اطلاع‌رسانی شوند.
جعفری با اشاره به فعال بودن مراکز نمونه گیری و واکسیناسیون در دزفول اظهارکرد: باوجود نمونه گیری‌ها موردی از سویه ایکس بی بی در دزفول نداشتیم موارد اندکی از کرونا ثبت شده که به شهروندان توصیه می‌شود در اماکن سرپوشیده پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از شست و شوی مرتب دست‌ها غافل نشوند.محمدرضا جعفر خادم معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دزفول نیز گفت: عملیات زمستانی اداره راهداری آغاز شده و ماشین آلات در محور سالندکوه مستقر و در حال فعالیت هستند.وی اولویت خط کشی را محور‌های شریانی دزفول دانست و افزود: خط کشی محور دزفول به شوشتر و مسیر شهیون انجام شده است.