اخبار خوزستان

موزه هفت‌تپه مجهز به راهنمای شنیداری شد

موزه هفت‌تپه مجهز به راهنمای شنیداری شد

عاطفه رشنوئی، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: در سال گذشته اپلیکیشن راهنمای شنیداری محوطه میراث جهانی چغازنبیل با همکاری شرکت دانش‌بنیان آرکا فعال و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

او می‌گوید: با استقبال از این اپلیکیشن، اجرایی شدن راهنمای صوتی برای موزه هفت‌تپه در اولویت برنامه‌های نوروزی امسال قرار گرفت.

به گفته او باتوجه به اینکه فن‌آوری‌های جدید، راحت‌تر و سریعتر در دسترس عموم مردم قرار دارد؛ یکی از این فن‌آوری‌ها، تعریف Qr code با اهداف مختلف محسوب می‌شود که در محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها نیز کاربرد فراوانی پیدا کرده است.

مهرنوش دباغ گفت: بسیاری از بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند اطلاعات موزه را بشنوند راهنمای شنیداری موزه هفت‌تپه، یک فایل صوتی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در هنگام تهیه بلیت و یا در زمان ورود، از طریق اسکن بارکد‌های موجود، آن را دریافت و در هنگام بازدید، گوش دهند.

او گفت: یکی از اهداف ما در موزه هفت‌تپه، فراهم کردن بستری است که همه افراد جامعه بتوانند از بازدید موزه، بهره ببرند و در همین راستا، راهنمای شنیداری، قدمی کوچک برای بهره‌مندی بازدیدکنندگان روشن‌دل از موزه هفت‌تپه محسوب می‌شود.

عاطفه رشنوئی گفت: در سال پیشرو تلاش خواهد شد که از فن‌آوری‌های بیشتری برای تسهیل‌گری در موزه و همچنین محوطه‌های چغازنبیل و هفت‌تپه بهره برد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز