اخبار خوزستان

مردم در کنار دولت برای رشد اقتصادی تلاش کنند

مردم در کنار دولت برای رشد اقتصادی تلاش کنند

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز جمعه در جمع نمازگزاران اهواز ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و حلول ماه مبارک رمضان بیان کرد: باید به گونه‌ای به بخش تولید پرداخته شود که مردم رشد در این حوزه را احساس کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: مسئولان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا مردم و دولت ضمن عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب برای ایجاد امنیت و رشد در تولید و اقتصاد تلاش کنند.

وی افزود: از جمله راهکارهای کنترل تورم و رشد تولید، تعیین اولویت‌های اصلی تولید، افزایش انگیزه تولید، بهبود زیر ساخت‌های بانکی و اصلاح ساختارهای بانکی است؛ بهره‌های سنگینی از سوی برخی بانک‌ها اعمال می‌شود که نوعی ربا است و باعث فلج شدن اقتصاد و تولید می‌شود.

امام جمعه اهواز اظهار کرد: تأمین امنیت برای افزایش سرمایه‌گذاری، ایجاد رقابت، کنترل قاچاق و مدیریت واردات برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی و رونق تولید بسیار اهمیت دارد؛ لذا مردم با خرید کالای تولید داخل می‌توانند به صنعت استان خوزستان و کشور کمک کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه برای سال جدید باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا مسئولان در کنار مردم برای ساختن سالی پر برکت تلاش و کوشش کنند، افزود: از مردم و مسافران درخواست دارم در سطح شهر روزه خواری نکنند.

وی تاکید کرد: اصنافی که غذا طبخ می‌کنند باید بعد از نماز مغرب و عشاء فعالیت کنند؛ دادستانی و نیروی انتظامی در صورت مشاهده هنجارشکنی در این ماه پر برکت باید برخورد کنند.

وی گفت: پیمانکاران از کارگران بخواهند تا در شب فعالیت کنند تا به دلیل روزه گرفتن کارگران اذیت نشوند.

وی افزود: همه افرادی که به شکلی معیشت مردم را تأمین می‌کنند و در بازار فعالیت دارند باید با مردم مدارا کنند و در ماه رمضان قیمت کالاها را مناسب‌تر ارائه دهند و در صورت امکان در این ماه سود کمتری را دریافت کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: برخی اصناف هر کالایی را که احساس کردند نیاز مردم است، قیمت آن را افزایش می‌دهند و یا احتکار می‌کنند؛ بنابراین از دستگاه‌های مربوطه درخواست دارم که برخورد لازم را با این اصناف داشته باشند.

وی با اشاره به اقتدار نظام در سیستم دفاعی کشور گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی بنیه نظامی کشور ضعیف بود اما در انقلاب اسلامی به گونه‌ای در حوزه نظامی پیشرفت کردیم که دشمنان از سیستم نظامی ایران وحشت دارند.

کد خبر 5739674