اخبار خوزستان

بهره‌مندی بیش از ۸ هزار کودک از فضاهای دوستدار کودکان در خوزستان

بهره‌مندی بیش از ۸ هزار کودک از فضاهای دوستدار کودکان در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون بیش ۸ هزار و ۱۴۰ کودک با حضور در فضاهای دوستدار کودک از خدمات این جمعیت بهره‌مند شده‌اند.

وحید شعبانی اظهار کرد: از ۲۵ تا ۳ فروردین‌ماه در پایگاه‌های امدادی و خدمات بشردوستانه مسافران نوروزی و درمانگاه‌های موقت این جمعیت خدمات مختلفی از قبیل درمان سرپایی، انتقال به مراکز درمانی، اسکان اضطراری، اسکان راهیان نور و خدمات فرهنگی و اجتماع محور مانند فرهنگ‌سازی رفتارهای ترافیکی با ایجاد پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، فعالیت‌های فرهنگی مذهبی و اقامه نماز جماعت در خیمه‌های نماز، پیشگیری از مخاطرات زیست محیطی و … به مسافران ارائه شده است.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا، وی افزود: در این مدت ۷۷۷ مسافر نوروزی با توجه به شرایط جوی حاکم بر منطقه اسکان اضطراری داده شده و از خدمات امدادی جمعیت بهره مند شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: اعضای جوان این جمعیت به ۲۱ هزار و ۵۱۴ مهمان ارائه خدمت کرده و ۸ هزار و ۱۴۰ کودک نیز با حضور در فضاهای دوستدار کودک، آموزه‌های امدادی متناسب با شرایط سنی خویش را فرا گرفته اند.

شعبانی  با اشاره به گستردگی حوزه جغرافیایی استان خوزستان و وقوع حوادث گوناگون در آن ادامه داد: بیش از ۱۹ هزار و ۷۳۴ نفر در این ایام در حوادث مختلف آسیب دیدند که از این تعداد ۴۹ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به استقرار درمانگاه‌های موقت معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خوزستان در یادمان‌های دفاع مقدس، گفت: در این مدت ۶ هزار و ۹۶ نفر با مراجعه به این مراکز از خدمات درمانی هلال‌احمر در بهره مند شده اند.

انتهای پیام