اخبار خوزستان

جمع آوری ۸۵ هزار مترمکعب نخاله ساختمانی از مناطق مختلف شهر اهواز

جمع آوری ۸۵ هزار مترمکعب نخاله ساختمانی از مناطق مختلف شهر اهواز

اسماعیل آخوند شوشتری مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز با بیان اینکه طرح پاکسازی پسماند‌های ساختمانی شهر اهواز در اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، گفت: این طرح که به منظور استقبال از عید نوروز و پاکسازی محیط شهری برای حضور میهمانان نوروزی و با توجه به مصوبات کمیته سلامت و کارگروه پسماند خوزستان اجرایی شده، اکنون در مراحل پایانی قرار دارد.

او می‌گوید: حمل و جابجایی پسماند‌های ساختمانی در مناطق مختلف شهر اهواز از جمله گلستان، جاده ساحلی شرقی رودخانه کارون، کوی ملت فاز سه و چهار، مهدیس، مسیر ملاشیه، پردیس، سپیدار و … در آستانه نوروز انجام گرفت که تاثیر بسزایی بر بهبود منظر شهری داشت.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز گفت: در این طرح سه دستگاه بلدوزر، پنج دستگاه لودر و بیش از ۲۵ دستگاه کمپرسی به کارگیری و به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت شدند.

آقای آخوند شوشتری ادامه داد: این سازمان در انجام این طرح سرعت، دقت و کیفیت را مدنظر داشته است که موجب رضایت شهروندان شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز آبان پارسال با اشاره به اخطار‌های صادر شده برای شهرداری اهواز به دلیل نبود مدیریت بر نخاله‌های ساختمانی، خواستار ساماندهی این وضعیت شده بود.

علی بنی‌عگبه گفته بود:شهرداری اهواز اعلام کرده که دستگاه بازیافت نخاله ساختمانی خریداری کرده که به زودی نصب و راه‌اندازی می‌شود تا بتوان آن‌ها را تفکیک و بازیافت و دوباره به عرصه تولید ببرند.

بر اساس این گزارش، نخاله‌ها یا پسماند‌های ساختمانی شامل مواد و مصالحی است که در عملیات تخریب بنا تولید می‌شود. در مدیریت امور هر شهر این ضایعات جزو اولویت‌های ساماندهی قرار می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز