اخبار خوزستان

پیشگیری از سرقت منزل با راهکار‌های ساده

پیشگیری از سرقت منزل با راهکار‌های ساده

پیشگیری از سرقت منزل با راهکار‌های ساده سرقت از منازل یکی از مشکلاتی است که در شهر‌ها و نقاط مختلف باعث احساس ناامنی برای مردم شده است. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، سرقت یکی از اصلی‌ترین موضوع‌های بخش حوادث روزنامه‌ها و رسانه‌ها است.
جالب است بدانید که بیشتر سارقان از هوش متوسطی برخوردار هستند و ما فرصت سرقت را برای آن‌ها فراهم می‌کنیم، بطوریکه در اغلب موارد، سارقان و تبهکاران با مشکلات و موانع کمی روبرو هستند.
اما با پیشگیری و رعایت نکات ساده می‌توان از سرقت اموال جلوگیری کرد و احتمال دسترسی سارقان به پول، طلا و اشیاء گران‌قیمت را به حداقل رساند.
۱- از جمله نکات ساده و تدابیر حفاظتی، مراقبت از پول و اموال باارزش است و بهتر است اموال ارزشمند خود را به فرد مورد اطمینان یا صندوق امانات بانک بسپارید.
۲- از قراردادن اشیاء قیمتی خود کنار پنجره مشرف به خیابان و کوچه خودداری کنید.
۳- وجود نقد به مقدار زیاد و جواهرات خود را در مکان‌های مختلف و امن قرار دهید و محل نگهداری آن‌ها را به افرادی که قابل اعتماد نیستند، افشا نکنید.
۴- با همسایه‌ها ارتباطی دوستانه برقرار کنید، زیرا همسایه‌های امین می‌توانند زمانیکه شما در منزل نیستید، مراقب شرایط باشند.
۵- اگر تصمیم دارید به مسافرت بروید، تجهیزات روشنایی و وسایل صوتی و تصویری را به سیستم‌های دارای زمان بندی مجهز کنید تا به صورت خودکار در طول شبانه روز روشن و خاموش شوند.
۶- از مخفی کردن کلید در بیرون منزل خودداری کرده و درصورت نقل مکان یا گم شدن کلید، بلافاصله نسبت به تعویض توپی قفل درب منزل اقدام کنید.
۷- از واگذاری کلید به بنگاه معاملات ملکی، کارگران و تعمیرکاران خودداری کنید.
۸- از دوربین‌های مدار بسته و هشداردهنده امنیتی استفاده کنید و بطور مرتب از صحت کارکرد آن‌ها اطمینان حاصل کرده و آن‌ها را در محلی نصب کنید که سارقان به راحتی نتوانند آن را شناسایی کنند.
۹- شماره ثبت اموال یا فاکتور آن‌ها را نگهداری کنید یا از برچسب هویتی اموال باارزش و وسایل گران قیمت عکس بگیرید، زیرا درصورت وقوع سرقت و بازداشت سارق، موارد گفته شده به شما کمک می‌کنند تا مالکیت خود را ثابت کنید.
رعایت همین نکات ساده به پیشگیری از سرقت منزل کمک خواهد کرد، اما درصورت وقوع سرقت بدون اینکه به وسایل دست بزنید، با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرید تا باحضور در محل وقوع جرم، نسبت به شناسایی سارق یا سارقان و بازگشت اموال اقدام کنند.