اخبار خوزستان

خوزستان به رنگ نارنجی / زنگ خطر کرونا به صدا درآمد

خوزستان به رنگ نارنجی / زنگ خطر کرونا به صدا درآمد

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار برنا از اهواز، طی هفته‌های اخیر و با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، شاهد افزایش شهرهای زرد و بازگشت رنگ نارنجی به نقشه خوزستان هستیم.

براین  اساس طبق آخرین وضعیت رنگبندی کرونا در کشور، استان خوزستان با هشت شهر زرد و یک شهر نارنجی در نقشه نمایان شد.

بنابر این آمار، شهرهای اهواز، کارون، امیدیه، رامهرمز، بهبهان، اندیکا، لالی و مسجدسلیمان به عنوان هشت شهر زرد و هفتکل با وضعیت نارنجی خوزستان در این هفته هستند، این در حالی است که استان هفته‌های گذشته را بدون شهر نارنجی سپری کرده بود.

شهرهای آبادان، رامشیر، آغاجاری، باغملک، هندیجان، حمیدیه، گتوند، اندیمشک، دزفول، دزپارت، ایذه، باوی، بندر ماهشهر، خرمشهر، دشت آزادگان، شوش، شوشتر، هویزه و شادگان در وضعیت آبی کرونایی هستند.

روابط عمویم دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اعلام کرد: با توجه به شیوع زیر سویه‌های جدید کرونا در تعطیلی های سال نو و با توجه به سفرهای نوروزی از هم استانی‌های درخواست می‌شود نسبت به انجام و تکمیل واکسیناسیون، استفاده از ماسک در اماکن سربسته و پر ازدحام و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند تا از افزایش شهرهای زرد در خوزستان جلوگیری کنیم.

لازم به ذکر است که بنابر تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونا، تعداد شهرهای زرد افزایش یافت که بر این اساس در هفته گذشته ۱۵۱ شهرستان آبی، ۲۳۳ شهرستان زرد، ۴۵ شهرستان نارنجی و ۱۹ شهرستان قرمز در کشور اعلام شد.

بر اساس آخرین به روز رسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۳ به ۱۹ شهر افزایش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۴۸ به ۴۵ شهر کاهش یافت. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۱۹۴ به ۲۳۳ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۹۳ به ۱۵۱ شهر رسید.

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف