اخبار خوزستان

تذکر به شهردار اهواز تکرار می‌شود/ مسیرهای خلاف در مدیریت شهری باید بسته شوند

تذکر به شهردار اهواز تکرار می‌شود/ مسیرهای خلاف در مدیریت شهری باید بسته شوند

سید محمدعلی پورموسوی در یک صد و چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۳ خردادماه) برگزار شد، در خصوص تذکر خودد به شهرداراهواز اظهار کرد: مدتی پیش مطالبی مطرح کردیم که رئیس شورا گفت باید این مطالب ابتدا به صورت تذکر مطرح می‌شد و گفتیم همه را در جلسات مطرح کرده‌ایم و قاعدتا رئیس شورای شهر باید نکاتی که مطرح می‌شد را به صورت تذکر به شهردار ارائه می‌کرد و شهردار پاسخ می‌داد.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا، وی افزود: برخی از موضوعات، اصلا سوال نیستند و قوانینی هستند که در شورا مطرح شده‌اند و باید اجرا می‌شدند و بحث این است که چرا اجرا نشده‌اند؟ بنابراین به نظرم این موضوعات با تذکر فاصله دارند. در نهایت، موضوعات مطرح شده به عنوان تذکر طرح شد و حدود ۱۲ تا ۱۳ روز گذشت و یکی دو جلسه هم با شهردار داشتیم که احتجاجی داشت و نظراتش را گفت و ما صحبت‌هایمان را مطرح کردیم.

پورموسوی گفت: قاعدتا گفت‌وگوها انجام شد اما پاسخی در این ارتباط ارائه نشد و مجبور شدیم این موارد را به عنوان سوال مطرح کنیم. رئیس شورا نیز با تاخیر این سوال‌ها را اعلام کرد اما اکنون گفته می‌شود ابتدا باید تذکرات مطرح و از سوی شهردار به تذکرات پاسخ داده شود در حالی که مسیری را رفته‌ایم و نباید دوباره به خانه اول برگردیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز افزود: موارد مطرح شده، نظر همه اعضای شورای شهر است زیرا باید برخی از موضاعات و حرکت‌ها در شهرداری اهواز اصلاح شود. اینکه مجددا به این موارد به عنوان تذکر پاسخ داده شود راه رفته‌ای است که دوباره آن را می‌رویم اما اگر گفته می‌شود که باید این مرحله انجام شود، این کار را انجام می‌دهیم.

پورموسوی عنوان کرد: شورا نباید فدای یک نفر شود؛ شورا مجموعه متفق و متحدی است که در مورد موضوعات زیادی متفق هستند و باید مسیرهای خلاف بسته شود و مسائل شهرداری در این زمینه حل شود.

وی بیان کرد: همه اعضای شورای شهر در زمینه لزوم تغییرات بهتر اهواز و وقوع اتفافات ارزشمند متفق هستند و اختلافی نیست بنابراین نباید بارمان را بر مجموعه ناتوان یا هر علت دیگری بندازیم. باید وحدت داشته باشیم و کار را پیش ببریم. ما می‌خواهیم شورا در مورد موضوعات به توافق برسد نه اینکه کسی بیاید پاسخ دهد.

رسانه‌ها هر گونه تذکر یا طرح سوال را به خاتمه یک فصل مدیریت شهری ربط می‌دهند

در ادامه، احمد سراج رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری اهواز نیز گفت: تذکر، مسیر قانونی است که در بسیاری از تذکرات مخاطب آن شهردار نیست؛ شهرداری چارت و تشکیلاتی دارد که به صورت هیات مدیره‌ای یا روش دیگری مدیریت می‌شوند و رئیس این سازمان‌ها شهردار نیست و تذکر، به نوعی کمک شورا به شهردار برای رفع مشکلات شهر است.

وی افزود: تذکر، اصل پذیرفته شده در همه شوراهای شهر است و وظیفه هر عضو شورا این است که مطالبات مردم را در قالب تذکر یا طرح سوال پیگیری کند اما متاسفانه در اهواز، رسانه‌ها همیشه این مسیر به عنوان مسیر پایانی تعریف می‌کنند و شهر را به چالش می‌کشند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: رسانه‌ها هر گونه تذکر یا طرح سوال را به خاتمه یک فصل مدیریت شهری ربط می‌دهند و شهر را با وقفه کاری مواجه می‌کنند در حالی که رسانه‌های دلسوز باید به میدان بیایند تا مانند کلانشهرهای دیگر، موضوع تذکر را در شورای شهر اهواز به عنوان یک مسیر قانونی برای کمک به مدیریت شهری مطرح و فعالیت را مضاعف کنند.

سراج با اشاره به تذکر پورموسوی عنوان کرد: تذکرات اخیر یکی از اعضای شورا، به نوعی تذکراتی هستند که باید مورد مطالبه قرار می‌گرفتند و بجا بودند و امیدواریم مطالبات مردم با جدیت بیشتری پیگیری شود. البته باید دستگاه‌های دیگر که مانع اجرای مطالبات مردم می‌شوند نیز مطالبات را تمکین کنند.

انتهای پیام

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها