اخبار خوزستان

بهره برداری از ۱۰ طرح گازرسانی در دزفول

بهره برداری از ۱۰ طرح گازرسانی در دزفول

سید مهدی صادقی نماینده شرکت گاز دزفول در حاشیه آیین بهره برداری از ۱۰ طرح گازرسانی در حسینیه علی اصغر روستای محروم سرسرباز شهر سیاه منصور دزفول گفت: با اجرای این طرح‌ها ۷۵۰ خانوار روستایی و شهری شهرستان دزفول با اجرای این طرح‌ها زیرپوشش شبکه گاز قرار گرفت.
 
او افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۳۴ کیلومتر شبکه گازرسانی در مناطق شهری و روستایی شهرستان دزفول اجرا شد.
نماینده شرکت گاز دزفول با بیان اینکه گام نخست تکمیل شبکه گاز و نصب علمک روستای سرسرباز امروز به بهره برداری رسید، گفت: بیش از نیمی از جمعیت روستای محروم سرسرباز سیاه منصور شهرستان دزفول با اجرای این طرح از نعمت گاز لوله کشی برخوردار شد.
آقای صادقی ادامه داد: شبکه گازرسانی روستای محروم سرسرباز تکمیل و نصب انشعاب‌های علمک این روستا در ۲ مرحله اجرایی می‌شود که مرحله نخست شامل ۲۰۰ انشعاب امروز به بهره برداری رسید.
 
به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت، اما هرگز تسلیم نشد.
 
رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ هفت و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.
 
هواپیما‌های دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر فرو ریختند و آتش بار‌های عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار دادند، اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساخت.
 
به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.
 
همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.
امسال برگزاری ۲۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی به مناسبت چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری – روز دزفول در این شهرستان تدارک دیده شده است. همچنین ۷۰ طرح عمرانی در زمینه درمانی، ورزشی و گازرسانی به مناسبت این روز در دزفول افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.
 
  باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها