دنیای موبایل

چگونه بفهمیم سیمکارت بنام کیست

سوال : چگونه بفهمیم سیمکارت بنام کیست

مالکیت سیمکارت خود را با پیامک چگونه استعلام کنید؟

یکی از آسان ترین این روش ها پیامک می باشد. افراد می توانند مالکیت سیمکارت خود را از این طریق استعلام کنند. به این صورت که بنا به گفته ی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری مشترکان می توانند با ارسال شماره کد ملی خود به سرشماره 3000504901 یا به سرشماره 3000150 به اطلاعات اپراتوری خود دست یابند. هم چنین دریافت استعلام مالکیت سیمکارت توسط مشترکان با پیامک هر 10روز یک بار امکان دارد. اگر مغایرتی در اطلاعات به دست آمده به وجود بیاید مشترکان می توانند با کارت ملی خود به دفاتر اپراتور های تلفن همراه مراجعه و اطلاع یابند. در صورتی که تعداد سیم کارت های اعلام شده بیشتر از آن باشد که فرد خریداری کرده است، امکان دارد بدون رعایت مقررات تغییر نام به افراد دیگر واگذار کرده باشد یا حتی بدون اطلاع خود فرد چندین سیمکارت به نام وی در بانک اطلاعاتی اپراتور ها ثبت گردیده باشد. اگر تعداد سیم کارت کمتر از انتطار وی باشد، امکان دارد مالکیت سیم کارت های خریداری شده، به نام وی ثبت نگردیده باشد.

 مالکیت سیمکارت از طریق کدام سامانه استعلام می گردد؟

این سامانه که برای استعلام تعداد سیمکارت مشترکین تلفن همراه روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شروع به فعالیت کرده  از مهر سال 1394  دایرمی باشد. مشترکین می توانند با مراجعه کردن به سایت  https://mobilecount.cra.ir/  از تعداد سیم کارت هایی که با شماره ملی آن ها ثبت شده است اطلاع یابند. همچنین تمامی مشترکین چهار اپراتور اصلی کشور می توانند در این سامانه به این اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. همچنین دریافت استعلام مالکیت سیمکارت از این سامانه مانند پیامک، هر 10روز یک بار امکان دارد که می توان گفت یکی از نقاط ضعف سامانه به شمار می رود.

روش پیدا کردن نام و آدرس صاحب شماره همراه اول

در این روش شما می بایست به سرویس همراه من بروید یا در وب سایت همراه اول ثبت نام کنید. سپس در این بخش می بایست کد امنیتی ارسال شده برای خط همراه اول را در مرحله ثبت نام وارد کنید. در این حین وارد سامانه می شوید. در قسمت بالای سایت می توانید نام و نام خانوادگی صاحب خط و مشخصات وی را مشاهده کنید. برای دیدن مشخصات جزئی تر می بایست رمز دوم را بلد باشید. در صورت نداشتن رمز دوم می بایست رمز دوم را با تعیین آن و با ارسال به سامانه ۸۹۶۹ دریافت کنید.

روش پیدا کردن نام و مشخصات مالک ایرانسل

شما جهت پیدا کردن می بایست از روش شماره تلفن ایرانسل شخص به سرویس کنترل حساب اینترنتی بروید و سپس به بخش ثبت نام ایرانسل مراجعه کنید. در مرحله ثبت نام شماره ایرانسل را وارد کنید. کد امنیتی ارسال شده به خط را وارد سیستم کنید و پس از ورود به سامانه از قسمت مشاهده پرونده مشخصات کامل شخص را مشاهده کنید. در این قسمت تمامی مشخصات شخص مورد نظر به صورت جزئی نمایش داده می شود.

 

روش استعلام صاحب خط شماره رایتل

شما برای این کار ابتدا می بایست وارد سامانه مدیریت رایتل شوید ، سپس از طریق انتخاب گزینه دریافت رمز عبور شماره همراه و کدملی صاحب خط را وارد کنید و وارد سامانه شوید تا بتوانید مشخصات کامل شخص را مشاهده کنید.

(3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها