به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار مهر، مسعود بیات منش پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درباره طرحهای راهسازی استان خوزستان بیان کرد: تأمین این میزان منابع در شرایط فعلی دشوار است و از عهده دولت به تنهایی خارج است؛ لذا میتوان از ظرفیتها و وجود صنایع بزرگ استان برای توسعه و ایمنی راهها استفاده کرد.
وی افزود: انتظار داریم برخی از شرکتها و صنایع خوزستان نظیر منطقه آزاد اروند و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره) در این زمینه کمک کنند تا وضعیت راههای استان بهبود یابند.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بنا داریم در ۲ سال باقی مانده دولت، کمبودها و عقب افتادگی استان در بحث راه و مسکن را جبران کنیم و نسبت به میانگین کشوری شرایط بهتری داشته باشیم.
وی افزود: استان خوزستان به دلیل وجود مرزهای دریایی و زمینی، نخستین استان شروع مبدا بار برای تأمین نهادهها و نیازهای اولیه کشور است ولی به نسبت حمل باری که در این استان انجام میشود، یک مقدار در زمینه توسعه راهها عقب هستیم.
بیاتمنش بیان کرد: با توجه به اینکه مبدا ۱۱ درصد بار کشور از خوزستان است باید به همین میزان، راههای کشور در استان باشد در حالی که تنها هفت درصد راههای کشور را به خود اختصاص میدهیم.
وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شریانی در خوزستان وجود دارد، گفت: از این میزان راه، یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر چهار خطه و ایمن بوده و مابقی آن برابر با یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر ۲ خطه است که حتماً باید بزرگراه و آزادراه شود؛ البته ۸۰۰ کیلومتر از این میزان به پروژه تبدیل شده است.
کد خبر 5896608
خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency – استانها > خوزستان