نوستالژی

پیش بینی های کارتون سیمپسون در مورد ایران و جهان

کارتون سیمپسون در مورد ایران و جهان از عجیب تا واقعیت

سریال انیمینشی محبوب سیمپسون‌ها که ۳۰ سال از نمایش اولین قسمت آن تا به امروز می‌گذرد، پیشگویی‌های عجیبی کرده است که تقریباً تمام آن‌ها درست از آب درآمده است.

شاید جالب باشد بدانیم این انیمیشن در سال ۲۰۰۰ درباره رئیس جمهور آینده ایالت متحده آمریکا خبر می‌دهد که قرار است فردی با مشخصات و ظواهر کاملاً منطبق با ترامپ رئیس جمهور این کشور شود.

این فرد که همان ترامپ است حتی در صحنه‌ای از کارتون در حال پایین آمدن از پله‌برقی است که تابلوی یکی از هوادارانش که بالای او ایستاده است از دست می‌افتد. دقیقاً همین اتفاق در یکی از حضور‌های ترامپ در میان هوادارانش رخ می‌دهد که انطباق آن بسیار جالب است.

نمایی از انیمیشن سیمپسون‌ها همراه با ترامپ

در ادامه این کارتون ترور ترامپ و حتی انتخاب نفر بعدی برای ریاست کاخ سفید نیز مشخص می‌شود. رئیس جمهور بعدی آمریکا یک زن است، اما در این سریال معلوم نمی‌شود که او کیست؟

پیشگویی عجیب درباره حضور ترامپ در کنار پادشاه عربستان

اما پیشگویی‌های سیمپسون‌ها یا شاید خبردادن از آینده این انیمیشن به همین‌جا ختم نمی‌شود. این انیمیشن در سال ۲۰۱۰ خبر از انتقال ویروسی از چین به سرتاسر دنیا می‌دهد که در آن همه مردم آلوده به این ویروس می‌شوند. در نمایی از این کارتون کارگران چینی با خنده شیطان‌صفتانه‌ای ویروس را به درون کارتنی می‌دمند و به دنیا ارسال می‌کنند. بعد از آن پدرخانواده سیمپسون‌ها کارتن را باز می‌کند و یکباره این ویروس خبیث وارد و انتقال آغاز می‌شود.

انتقال ویروس از چین به آمریکا

این انیمیشن و برخی دیگر از انیمیشن‌های آمریکایی به صورت‌های متنوعی پیشگویی‌ها از مسائل و موضوعات مهم آمریکا کرده‌اند که برخی از آنان درست از آب درآمده است.

اما واقعاً این مطالب، اخبار غیب است یا اخباری است که از صحت آن قبل‌تر اطمینان وجود داشته و بعد منتشر شده است؟

در ضمن این تمام ماجرا نیست؛ زیرا در بخشی دیگر از این کارتون عجیب، صحنه نماز خواندن «هومر» پدر خانواده به صورت پنهانی بر سجاده نیز پخش می‌شود که نگرانی لیسا را به همراه دارد.

نشانه‌گذاری‌های تاریخی در آثار هالیوودی می‌تواند ذهن مخاطبان را درگیر این نکته کند که شاید جهان پیرامون ما توسط دست‌های پنهانی در حال اداره شدن است که ما از آن بی‌خبریم!

 

 

در نهایت با درج نظرات خود کارتون سیمپسون در مورد ایران و جهان را چگونه تفسیر می کنید.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها