ویژه

همه چیز در مورد عوارض روزانه خودروهای پلاک اروند (جریمه)

عوارض روزانه خودرو برای خودرو های اروندی در نظر گرفته شده است.روزی 2000 تومان جریمه که در سال می شود نزدیک به 720 هزار تومان.خودروی اروندی را باید سریع بفروشیم تا ضرر نکردیم.عوارض خودرو های اروندی شایعه است.هنوز مرجع رسمی این خبر را تایید نکرده است.

بله،جملات بالا در هفته اخیر شدت پیدا کرده است و بی شک ذهن بسیاری از مردم عزیز خوزستانی که دارای خودروی اروند هستند را به خود مشغول ساخته است.یک روز می آیند و می گویند که تردد محدود شده است.یک روز می آیند و تکذیب می کند.خیلی از کاربران سایت با ما در تماس شدند و سوال پرسیدند که آیا این داستان عوارض حقیقت دارد ؟

 

اخيرا گمرك خرمشهر در پي اقدامي بدون اطلاع قبلي، اقدام به اخذ عوارض از خودروهاي پلاك اروند تحت عنوان عوارض خارج از محدوده خرمشهر و آبادان، به صورت روزانه و به مبلغ ٢٠ هزار ريال نموده است، كه جمع ساليانه این مبلغ برابر با هفت ميليون و۳۰۰ هزار ریال می باشد و كه اين رقم جداي از عوارض سالیانه خودرو های اروند محسوب مي شود.

 

اصلا چرا اینقدر مسئله تردد خودروی اروندی در یک استان مهم شده است.به نظر شما دلیل این همه سخت شدن داشتن یک خودروی اروندی چیست.اینکه مردم خوزستانی یک خودروی خوب سوار شوند و در این گرمای 60 درجه با گرد و خاک شدید که هنوز هم ادامه دارد بتوانند کمی احساس رفاه داشتن بکنند چرا سخت شده است.

شاید خودرو های داخلی را مردم خوزستانی را در شرایط جوی بد این منطقه پسند نکرده اند و بدنبال داشتن خودرو هایی با امکانات استاندارد بهتر هستند تا کمی بتوانند زندگی را قابل تحمل تر کنند.خودرو های منطقه آزاد اروند شاید تنها دلخوشی برای مردم غیور خوزستان است.

شاید خیلی از دوستان یادشان رفت که در مدتی قبل در خوزستان و بخصوص کلانشهر اهواز اوضاع آنقدر بی ریخت شد که مردم خوزستان می توانستند روی شن و غباری که روی زندگی شان نشسته، دلنوشته بنویسند و برای مسئولین پیام بفرستند.

مشكلات معيشتى مردم خوزستان و اهواز که می توانیم به مشکلاتی همانند آلودگی آب‌،قطع برق ،قطع  تلفن، گرد و غبار که این مورد آخری واقعا نفس مردم گرفته است اشاره کنیم.

نخلستان‌های خوزستان که خشک شدند و آب‌ كارون که فقط بدلیل سد گتوند دارد به دریاچه نمک تبدیل می شود و همه و همه این ها سبب شده تا یکی از زیبا ترین های ایران یعنی خوزستان را در این حال و هوا مشاهده کنیم.

ولی آیا واقعا تمام مشکل ما در ایران داشتن حق سوار شدن مردم خوزستان بر خودرو های پلاک منطقه آزاد است.منطقه آزادی که در تابستان شاید دمای بالای 55 درجه را نیز تجربه خواهند کرد.اینکه چند وب سایت بزرگ خبری هر چند مدت خبر هایی ضد و نقیض در مورد خوزستان تولید و منتظر می کنند که اکثرا هم بی پایه و اساس است.

ولی آیا واقعا تمام مشکل ما در ایران داشتن حق سوار شدن مردم خوزستان بر خودرو های پلاک منطقه آزاد است.منطقه آزادی که در تابستان شاید دمای بالای 55 درجه را نیز تجربه خواهند کرد.

خوزستان که پس از گذشت 8 سال جنگ تحمیلی شهدای بسیاری را تقدیم اسلام کرد.باید به جمله زیبای امام خمینی(ره)  که «خوزستان دین خود را به اسلام اداء کرد» اشاره کنیم و باید بگوییم امام امت اين جمله قشنگ و زيبا را در باره خوزستان بيان كرد، زيرا كه ايشان از همان اول مظلوميت خوزستان را درك نمود ومي دانست خوزستان اول مظلوم جنگ خواهد بود و بواسطه جنگ نيز عقب خواهد ماند، امام مي دانست كه خوزستاني ها آواره و خانه به دوش جنگ مي شوند و مي دانست كه مردم شهرهاي خوزستان نه تنها بايد جنگ را در سرزمين خود ببينند و اداره كنند بلكه  بايد رنج و مصيبت و سختي ها و مرارت هاي آن را تا پايان جنگ نيز تحمل نمايند.

امام (ره) با بيان جمله ارزشمند خود، اندازه و ظرفيت خوزستان را در مقايسه با ديگر نقاط كشورمشخص نمودند و با اين جمله قداست خوزستان را دوچندان نموده و با ذكر اداي دين به اسلام به اين سرزمين معنويت خاصي دادند.

يادمان نرود خوزستان افتخارات بزرگي در دوران دفاع مقدس داشته و سرداران و سربازان زيادي را براي حفظ اسلام، انقلاب و اين مرز و بوم تربيت و سپس فدا نموده است، مانند جهان آرا، علم الهدي، علي هاشمي، دقايقي، بقايي فرجواني و……. و اصولا دفاع مقدس در خوزستان شكل گرفت و تبديل به يك فرهنگ عمومي شد.

حالا حتی بعد از گذشت دوران بحران بعد از جنگ این خوزستان است که با تقدیم بیش از ۷۰ شهید مدافع حرم روحیه شهادت طلبی مردم خوزستان را برای همه دنیا به رخ می کشد .فرمانده سپاه پاسداران سردار محمدعلی جعفری گفت: استان خوزستان جزء معدود استان‌هایی است که ۷۰ شهید مدافع حرم دارد و این امر نشان دهنده مسئله فرهنگ شهادت طلبی مردم خوزستان است.

 مردم خوزستان به علت مقاومت و ایستادگی‌شان در دوران دفاع مقدس حق بزرگی به گردن همه ملت ایران دارند و با حضور، ایستادگی، مقاومت و پذیرایی از رزمندگان اسلام اقدام بزرگی را به نمایش گذاشتند.

وی با بیان اینکه خاک خوزستان یادآور جانبازی‌های بسیار بزرگ دوران دفاع مقدس است، افزود: استان خوزستان جزء معدود استان‌هایی است که 70 شهید مدافع حرم دارد و این امر نشان دهنده مسئله فرهنگ شهادت طلبی، روحیه از خود گذشتگی و جانبازی مردم خوزستان برای اسلام است.

حالا ما خوزستان خبر همه این ها را گفتیم تا بگوییم عوارض روزانه خودروهای پلاک اروند یا جریمه روزانه اگر حقیقت داشته باشد ممکن است به بسیاری از مردم شریف این استان خسارت مالی وارد کند و یا حتی آن ها را وادار کند تا از داشتن این خودرو ها منصرف شوند.آن موقع است که باید خودرو های اروندی را فقط برای قشر سطح بالای خوزستان بدانیم و بقیه باید با آن خداحافظی کنیم.امیدواریم که کسانی که در خوزستان مسئول هستند از حقوق این مردم شریف بخوبی حفاظت کنند.

(1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها