ویژه

ریزگردهای داخلی و خارجی استان خوزستان را فرا می‌گیرد

کوروش بهادری در گفت‌وگو با خوزستان خبر در اهواز، اظهار داشت: فردا پنج‌شنبه 16 آذر ماه وزش باد شدید بیش از 50 کیلومتر در ساعت را داریم که جهت آن جریانات جنوب شرقی گزارش شده است.

وی افزود: وزش باد سبب می‌شود که کانون‌های داخلی و اطراف اهواز فعال شوند و انتظار بروز گردوخاک در اهواز و همه مناطق جنوبی استان را داریم. این گردوخاک در بعداز ظهر فردا به مناطق شمال استان انتقال خواهد یافت و شهرستان‌های شمالی استان از جمله دزفول را درگیر خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان خوستان بیان کرد: همچنین فردا شب در ارتفاعات شمال استان نیز بارش‌های بسیار خوبی همراه با رعد و برق و رگبار خواهیم داشت. بارش برف نیز در ارتفاعات استان احتمال می‌رود.

وی گفت: از این رو توصیه می‌کنیم آنهایی که قصد مسافرت به استان چهارمحال و بختیاری از مسیر اندیکا و تاراز را دارند حتما خودروهایشان را به زنجیر چرخ و سیستم‌های گرم‌کننده مجهز باشند.

بهادری با بیان اینکه در روز جمعه 17 آذر ماه مسیر جریانات به شمال غربی تغییر می‌کند، عنوان کرد: گردوخاکی که بر روی عراق از روز گذشته شکل گرفته شده احتمالا در روز جمعه به خوزستان می‌رسد بنابراین گردوخاک روز جمعه از منشأهای خارجی است.

وی با اشاره به اینکه در 2 روز آینده دریا نیز مواج است، ادامه داد: بنابراین مسئولان در دریابانی و مرزبانی حتما شناورها و قایق‌های کوچکی که قصد سفر به دریا را دارند مدیریت و کنترل کنند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان درباره اینکه آیا ممکن است حادثه بهمن ماه سال گذشته تکرار شود، تصریح کرد: بدون شک احتمال همزمانی گردوخاک و باران نیز هست و ممکن است در اهواز بارش بسیار خفیفی را داشته باشیم که همزمانی آن با گردوخاک مزید بر مشکل شود و ایجاد آلودگی کند ولی از آنجا که از روز یک شنبه اطلاعیه‌ای در این زمینه صادر شده و روز سه شنبه نیز اخطاریه صادر شده اکنون چندین روز است که دستگاه‌های استان آمادگی کامل را دارند.

وی افزود: از روز جمعه تا چند روز بعد کاهش دما تا 5 الی 6 درجه را خواهیم داشت که می‌تواند دمای یخبندان ایجاد کند و دما به صفر و یا زیر صفر برسد بنابراین ممکن است برای کشاورزان مشکل ایجاد کند از این رو جهاد کشاورزی استان حتما توصیه‌های لازم را به کشاورزان و صیفی کاران و نیز پرورش دهندگان ماهی نیز داشته باشد.

منبع : تسنیم/

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها