گردشگری

سفرهای جذاب که پیش از مرگ باید تجربه کنید

خوزستان خبر – سفر، دریچه‌ای به دنیای پر از شگفتی و هیجان است. با ما همراه باشید تا با این مقاصد گردشگری جذاب از سراسر دنیا آشنا شویم.
سفر، روشی هیجان انگیز و جذاب برای تجربه‌ی دنیای پیرامون است. اگر از سفرهای عادی خسته شده‌اید و دنبال یک مقصد گردشگری منحصربه فرد می‌گردید، این فهرست را دنبال کنید. این فهرست توسط کارشناسان سایت تلگراف انتخاب شده است.

تماشای شفق‌ قطبی
شفق قطبی یکی از شگفت‌انگیزترین و دیدنی‌ترین پدیده‌های طبیعی دنیا است. نمایش رنگارنگ نور بر پهنه‌ی وسیع آسمان شب و تابش خیره‌کننده‌ی شفق قطبی، پدیده‌ای است که کمتر کسی در طول زندگی موفق به مشاهده‌ی آن می‌شود. این پدیده بیشتر در مناطق قطبی روی می‌دهد. در سال‌های اخیر، اشتیاق گردشگران برای لذت بردن از این پدیده‌ی شگفت‌انگیز باعث شده که بسیاری از فراد فصل زمستان را برای سفر به نواحی شمالی انتخاب کنند. گرچه این سفر بسیار پرهزینه است و باید سرمای زمستان را تحمل کنید اما در سال‌های اخیر تورهای فراوانی برای آن برگزار می‌شود و راحت‌تر از گذشته است.

سفر به جزایر گالاپاگوس
گالاپاگوس یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری حیات وحش در دنیا است؛ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی این منطقه همواره مورد توجه دانشمندان و علاقه‌مندان به حیات وحش و طبیعت بوده است. این جزیره‌ی دورافتاده، مجموعه‌ای از زمین‌های تشکیل شده از گدازه، جنگل‌های کاکتوس، ارتفاعات سرسبز و انبوه، خلیج‌های لاجوردی و سواحل گرمسیری است. اما جذاب‌ترین بخش سفر به گالاپاگوس، حیات وحش متفاوت و دیدنی آن است. در این نقطه از اقیانوس آرام، هر گوشه که نگاه کنید، یکی از گونه‌های عجیب و جالب حیات وحش را خواهید دید.

سفر به ماچو پیچو
همه‌ی ما نام ماچو پیچو را شنیده‌ایم و تصاویر حیرت‌انگیز آن را مشاهده کردیم. بقایای باستانی یک شهر گمشده، مزارع پلکانی برنج و ارتفاعات سرسبز اولین چیزهایی است که با شنیدن نام ماچو پیچو تصور می‌کنیم. هیچ مجموعه‌ی باستانی دیگری در آمریکای جنوبی، به اندازه‌ی ماچو پیچو مورد توجه گردشگران قرار ندارد. کوله‌گردان و کوهنوردان و کسانی که به گردش در طبیعت علاقه‌مند هستند، علاوه بر تماشای آثار به‌جامانده از تمدن‌های پیشین، از صعود به ارتفاعات و تماشای چشم‌اندازهای ماچو پیچو لذت می‌برند.

سفر به نیو انگلند (New England) در فصل پاییز
نیو انگلند یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا در فصل پاییز است. در هیچ کجای دیگر دنیا نمی‌توانید در فصل پاییز، مناظری به زیبایی پاییز نیو انگلند ببینید. البته پاییز همه جای دنیا زیبا است اما در برخی از مناطق دنیا، تعداد رنگ‌های پاییزی برگ‌های درختان محدود است اما در نیوانگلند، برگ‌ها با هزاران رنگ زیبای پاییزی مزین می‌شوند؛ از زرد و نارنجی و قرمز گرفته تا بنفش و قهوه‌ای و طلایی. دره‌ها و دامنه‌های سرسبز این منطقه، در فصل پاییز چون جواهری هزار رنگ، می‌درخشد. عکاسان و گردشگران، به سختی از این مناظر زیبا دل می‌کنند. خبر خوب اینکه قدم زدن در این طبیعت خیره‌کننده کاملا رایگان است.

سفری به گوشه و کنار پاتاگونیا
پاتاگونیا نام بخش بزرگی از آمریکای جنوبی است که در برگیرنده‌ی بخش‌های جنوبی آرژانتین و شیلی است. پاتاگونیا از غرب و جنوب به رشته‌کوه آند و از شرق به دشت‌های پست محدود می‌شود. در شمال آن هم رودخانه‌های نئوکوئن و کلرادو قرار دارند. این وسعت و تنوع اقلیم، باعث شده که در این منطقه بتوانید زیباترین و نفس‌گیرترین مناظر طبیعی را نظاره کنید. هر گوشه از این منطقه زیبایی خاصی دارد که با نواحی مجاور خود متفاوت است. رشته‌کوه، مراتع و علفزارها، سواحل اقیانوس اطلس و آرام و حیات وحش منحصربه‌فرد از ویژگی‌های جذاب این منطقه برای گردشگران است.

راهنمای سفر به آرژانتین
رود آمازون یک رود ۶۴۰۰ کیلومتری است که انشعابات فراوانی دارد. جریان‌ها، انشعابات و حوضه‌ی آبریز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مایل مربعی این رود، ۸ کشور دنیا را در بر می‌گیرد. جنگل‌ آمازون، بزرگ‌ترین جنگل بارانی دنیا است. بیش از ۳۰ هزار گونه‌ی گیاهی، ۱۸۰۰ نوع ماهی، ۱۳۰۰ نوع پرنده، ۳۱۱ پستاندار و ۱۶۵ نوع دو زیست در جنگل و رود آمازون زندگی می‌کنند.
این منطقه‌ی جنگلی که تماما از درختان پهن‌برگ تشکیل شده و رودخانه‌ی آمازون هم از میان آن می‌گذرد بخش‌هایی از کشورهای برزیل (۶۰ درصد)، پرو (۱۳٪)، کلمبیا (۹٪)، ونزوئلا (۵٪)، بولیوی (۵٪)، گویان (۳٪)، سورینام (۲٪)، اکوادور (۱٫۵٪) و گویان فرانسه (۱٫۵٪) را در برمی‌گیرد.

گشتی در معبد آنگکور
آنگکور وات، شاهکاری در کامبوج و یکی از محبوب‌ترین معابد این کشور است که به خوبی حفظ و نگهداری شده است. این مجموعه‌ی ۲۰۲ هکتاری، بزرگ‌ترین بنای مذهبی دنیا است و اوج و پیشرفت معماری در دوران امپراتوری خمر (Khmer) را به جهان نشان می‌دهد. این بنا که در ابتدا به ویشنو خدای هندو تقدیم شده است، بعد از پایه‌گذاری‌اش در قرن دوازدهم، همواره به عنوان پرستشگاه مورد استفاده قرار گرفته است.
دیوارها، خندق‌ها و برج‌های این مجموعه، نشانی از کمال معماری در دوران ساخت این بنا است. نقش‌برجسته‌های این بنا که تصاویری از نبردهای آن دوران را نشان می‌دهد، گویای این مطلب است که این بنا در دوران اوج قدرت و ثروت یک امپراتوری ساخته شده است.
این بنای باشکوه در مرکز پارک باستان‌شناسی آنگکور قرار دارد که این پارک مساحتی در حدود ۴ هزار هکتار را در بر می‌گیرد. معابد دیگری هم از دوران امپراتوری خمر در این مجموعه وجود دارد که قدمت آنها به قرن نهم تا پانزدهم برمی‌گردد. هر کدام از این معابد، جذابیت خاص خود را دارند.

تماشای مهاجرت بزرگ دشت سرنگتی (Serengeti)
سرنگتی دشتی پهناور در شرق آفریقا و دارای وسعت حدود ۳۰,۰۰۰ کیلومتر مربع است. فرقی نمی‌کند که چند بار به این منطقه سفر کنید، هر بار از دیدن شگفتی‌ها و زیبایی‌های آن لذت می‌برید. هر جایی که چشم‌ بیندازید، یکی از گونه‌های حیات وحش را خواهید دید. امروزه این منطقه یکی از مشهورترین پارک‌های ملی دنیا است که به خاطر مهاجرت بزرگ حیوانات شهرت دارد.
یکی از هیجان‌انگیزترین سفرها برای علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش، سفر برای تماشای نهنگ‌ها است. امروزه سفر برای تماشای نهنگ‌ها بسیار محبوب و رایج شده است و بیش از ۱۳ میلیون نفر در دنیا هر سال در سفرهای برنامه‌ریزی شده برای تماشای نهنگ‌ها شرکت می‌کنند.

تماشای تاج محل، زیباترین یادگار عشق
همه‌ی ما آوازه‌ی تاج محل را شنیده‌ایم؛ مشهورترین بنای تاریخی دنیا که زیبایی و شکوه خیره‌کننده‌اش، توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

منبع : کجارو

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها