گردشگری

بهترین پارک‌ های آبی تایلند کدامند؟

خوزستان خبر – پارک‌ آبی یکی از جاذبه‌های تفریحی پرطرفدار در سراسر دنیا است. در این مقاله با بهترین پارک‌های آبی تایلند آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.
در سفر به تایلند، هزاران جاذبه و تفریح خانوادگی وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید و با کوله‌باری از خاطرات خوش به خانه برگردید. پارک‌های آبی نمونه‌ای از تفریحات خانوادگی هستند که تعداد آنها در تایلند زیاد است. میانگین دمای هوای تایلند ۲۸ درجه و آب و هوای این کشور گرم است. در چنین شرایطی، هیچ تفریحی مثل آب تنی، لذت‌بخش نیست.
در ادامه با تعدادی از بهترین پارک‌های آبی تایلند آشنا می‌شویم.

پارک آبی Cartoon Network Amazone
این پارک آبی در نزدیکی پاتایا قرار دارد و بزرگترین پارک آبی تایلند است. در این مجموعه‌ی بزرگ و جذاب، ۳۰ تفریح آبی مدرن وجود دارد. از میان جاذبه‌های این پارک می‌توان چندین سرسره‌ی آبی، نمایش‌های سرگرم‌کننده و یک فود کورت را نام برد. در این فودکورت می‌توانید انواع غذا از مناطق مختلف تایلند را امتحان کنید. این پارک به چندین بخش مجزا تقسیم می‌شود. بخشی از آن مربوط به بچه‌های بسیار کوچک و بخش دیگر مخصوص نوجوانان و بزرگسالان است.

پارک آبی رامایانا (Ramayana)
این پارک آبی بزرگ در یک محیط طبیعی بسیار زیبا قرار گرفته است و تعدادی از بهترین جاذبه‌های گردشگری منطقه‌ی سیلورلیک (Silverlake) در جنوب پاتایا را به هم پیوند می‌دهد. ۵۰ سرسره و تفریح آبی دیگر در فضایی به وسعت ۱۸۴ هزار مترمربع میزبان گردشگران هستند. این مجموعه یکی از بزرگترین پارک‌های آبی تایلند است. یک استخر کوچک مخصوص بچه‌های کوچک‌تر وجود دارد که سرپوشیده است و از پوست کودکان در برابر تابش آفتاب محافظت می‌کند. در این مجموعه‌ی آبی از هیچ ماده‌ی شیمیایی خطرناکی استفاده نمی‌شود بنابراین پوست و چشم‌های بازدیدکنندگان این پارک، در معرض آسیب‌های مختلف قرار ندارد. در همه‌ی استخرها از آب تازه و تمیز استفاده می‌شود که از چاه‌های موجود در پارک تامین می‌شوند. آب مورد استفاده در استخرهای این مجموعه، با مدرن‌ترین امکانات روز دنیا، تصفیه می‌شود.

پارک آبی وانا ناوا (Vana Nava)
این پارک آبی، یکی از بهترین پارک‌های آبی تایلند است که جذاب‌ترین تفریحات آبی و امکانات مختلف را گرد هم آورده است. این پارک، فاصله‌ی کمی تا شهر Hua Hin دارد. در مجموع، ۱۹ جاذبه‌ی تفریحی در این پارک وجود دارد که همه‌ی آنها به دقت طراحی و اجرا شده‌اند. علاوه بر این وسایل تفریحی، رستوران‌ها و فست‌ فودهای زیادی هم در مجموعه وجود دارد و چندین فروشگاهی که می‌توانید از آنها خرید کنید و یک روز لذت‌بخش را در کنار خانواده در این مجموعه‌ی تفریحی بگذرانید. بسیاری از اهالی و گردشگران بانکوک به این پارک سفر می‌کنند؛ چون تفریحات این پارک، کامل و متفاوت از آن چیزی است که در پارک‌های پایتخت پیدا می‌شود. امنیت و سلامتی بازدیدکنندگان، یکی از مواردی است که در این پارک به آن اهمیت زیادی داده می‌شود. در کنار هر وسیله‌ی تفریحی، چندین ناظر وجود دارد تا اطمینان حاصل کنند که بازدیدکنندگان از وسایل به درستی استفاده می‌کنند و خطری تهدیدشان نمی‌کند.

پارک آبی Fantasia Lagoon
این پارک آبی نسبتا بزرگ و جذاب، بر بام مرکز خرید The Mall Bangkae ساخته شده است و نسبت به پارک مشهور دریم ورلد (Dream World) یا سیام پارک (Siam Park) به بانکوک نزدیک‌تر است. با وجود اینکه چندین سال از افتتاح این پارک می‌گذرد، گردشگران کمی از وجود آن اطلاع دارند و بیشتر، اهالی تایلند از این پارک استفاده می‌کنند. این پارک، اخیرا مرمت و بازبینی شده و مکانی فوق‌العاده برای بازی کردن و سرگرمی بچه‌های کوچک و نوجوان‌ها است. وجود مرکز خرید و بازی‌ها و سرگرمی‌های مختلف در نزدیکی همین پارک، این مکان را به یک مقصد عالی برای تفریح خانوادگی تبدیل کرده است.

پارک آبی اسپلش جانگل (Splash Jungle)
زمانی که صحبت از هیجان و تفریحات آبی مفرح و جذاب باشد، هیچ پارکی در تایلند نمی‌تواند با پارک آبی اسپلش جانگل در ساحل Mai Khao رقابت کند. ۱۲ سرسره‌ی آبی و تفریح جذاب دیگر در این پارک برای سرگرم کردن کودکان و نوجوانان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است. نجات‌غریق‌های مجرب در کنار همه‌ی این وسایل تفریحی، بر فعالیت‌های بازدیدکنندگان نظارت می‌کنند تا مطمئن شوند که همه‌ی آنها به اندازه‌ی کافی لذت می‌برند و امنیت جانی آنها تامین می‌شود. این مجموعه در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی پوکت قرار دارد و بخشی از گردشگاه Centara Grand West Sands است. مهمانان این هتل می‌توانند به رایگان از این جاذبه‌ها لذت ببرند. ورودی این پارک برای افرادی که از بیرون هتل به آن سر می‌زنند، گران نیست و تقریبا همه‌ی مسافران تایلند می‌توانند از بازی در این پارک پرهیجان لذت ببرند.

سیام پارک (Siam Park)
در این پارک به اندازه‌ای جاذبه‌ی تفریحی و امکانات و تفریحات مختلف وجود دارد که می‌توانید یک روز کامل را در آن بگذرانید بدون اینکه خسته شوید یا حوصله‌تان سر برود. این مجموعه از چند بخش تشکیل شده است؛ بخش وسیعی که به پارک آبی اختصاص دارد و در آن هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی برای سنین مختلف در نظر گرفته شده است و بخش دیگر یک شهر بازی با وسایل سرگرمی متعدد که هم برای بچه‌های کوچک مناسب است و هم برای نوجوانان. در این مجموعه، می‌توانید با هزینه‌ی کم، یک تفریح خانوادگی عالی را تجربه کنید و غذاهای لذیذ و ارزان بخورید.

سانتورینی پارک (Santorini Park)
این پارک، جزایر زیبای یونانی را به زیبایی در مقابل شما به تصویر می‌کشد. هر چیزی که از یک جزیره‌ی یونانی در انتظار دارید در این پارک خواهید یافت؛ از برج‌های گنبددار تا سواحل شنی سفیدرنگ. در این مجموعه، از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و یک شهربازی لذت خواهید برد که برای همه‌ی سنین مناسب است.

پارک آبی Coco Splash Adventure
این پارک که البته چندان بزرگ نیست، در Lamai در چند قدمی ساحل، واقع شده است. این مجموعه دارای ۴ استخر و ۷ سرسره‌ی آبی است. علاوه بر این‌ها، وسایل تفریحی دیگری هم برای کودکان وجود دارد. در مجموع، این پارک یک مکان تفریحی فوق‌العاده برای خانواده‌ها و بچه‌هاست. وسعت این پارک ۱۰ هزار مترمربع است و در آن می‌توانید تفریحاتی چون گلف، بانجی ترامپولین، قایق‌سواری و… را تجربه کنید.

پارک آبی بلک مانتین (Black Mountain)
اگر می‌خواهید یک روز پرهیجان را در کنار خانواده با تفریحات آبی مختلف بگذرانید، این پارک یکی از بهترین انتخاب‌های شماست. این مجموعه‌ی جذاب، استخرهای متعدد از جمله استخر موج و استخر کودکان دارد. این تفریح‌گاه در منطقه‌ای کوهستانی در ده کیلومتری شمال Hua Hin قرار گرفته است و یک دریاچه‌ی مصنوعی نیز دارد.

منبع : کجارو

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها