گردشگری

اطلاعاتی درباره سفر به وارنا در بلغارستان

خوزستان خبر – اگر تفریحات ساحلی را دوست داشته باشید یکی از گرینه های سفرتان می تواند وارنا، جذاب ترین شهر ساحلی دریای سیاه باشد. وارنا نه فقط تفرجگاهی ساحلی که شهری پر از بناهای زیبا و تاریخی ست که به ویژه در تابستان ها پر می شود از گردشگرانی که به شوق ماسه های طلایی به اینجا می آیند. می خواهیم درباره وارنا صحبت کنیم، ما را همراهی کنید.
حتی که اگر تا به حال سواحل زیادی را دیده باشید وارنا با سواحل طلایی و تلولوء زیبای دریایش برایتان چشم اندازهایی تازه و رویایی دارد. برای رفتن به وارنا باید ویزا داشته باشید و برای درخواست ویزا حتما باید خودتان به سفارت بروید. مدارک لازم برای صدور ویزا اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، اصل گذرنامه، دو عکس، رزرو بلیت هتل و هواپیما، گواهی تمکن مالی و گواهی اشتغال به کار است.

آب و هوای وارنا چگونه است؟
وارنا آب و هوای قاره‌ای دارد و معمولا تابستان‌هایی گرم با متوسط حدود ۳۰ درجه سانتیگراد و زمستان‌هایی نسبتا سرد با متوسط یک درجه سانتیگراد دارد. بهترین زمان برای سفر به این شهر ساحلی بین ماه‌های تیر تا مهر است چون در این فصل روزهایی آفتابی دارد و به راحتی می توانید تفریحات ساحلی داشته باشید. اگر بیشتر از اینکه به فکر ساحل باشید بازدید از مناطق تاریخی و دیگر جاذبه های طبیعی را دوست دارید بهار و پاییز هم زمان مناسبی برای دیدن وارناست.

رفت و آمد در وارنا چگونه است؟
برای گشت و گذار و رفت و آمد در شهر راه های زیای دارید. می توانید از اتوبوس، اتوبوس برقی، تاکسی، کرایه اتومبیل و دوچرخه استفاده کنید ولی برای گرفتن تاکسی مراقب باشید چون گاهی هزینه آن بسیار گران می شود.

غذاهای وارنا چگونه است؟
بلغارستان با گوجه فرنگی های کوچک و معروفش محلی عالی برای پیدا کردن غذاهای خوشمزه و دلچسب است مخصوصا اگر در شهر توریستی وارنا باشید که دیگر تنوع رستوران های باکیفیتش حتی انتخاب را برایتان سخت می کند. این شهر آنقدر رستوران دارد که هر سلیقه ای را راضی می کند اگر رستورانی با فضای تاریخی می خواهید به رستوران چوچورا بروید در این رستوران در فضایی با دیوارهای آجری و دکوراسیون گرم و سنتی می نشینید و غذاهایی خوشمزه میل می کنید. اما اگر رستوران های لوکس را بیشتر می پسندید به رستوران هوریزونت بروید تا طعم غذاهای بین المللی و چاشنی های خوشمزه اش شما را شگفت زده کند.

جاذبه های وارنا
اگر در اروپای شرقی به دنبال سواحلی آفتابی باشید وارنا برای شما بهترین گرینه است اما این شهر به غیر از سواحل که اصلی ترین جاذبه اش هستند جاذبه های تاریخی هم دارد که تعدادی از آن ها معرفی می کنیم:


حمام رومی

وارنا زمانی قسمتی از امپراتوری رومیان بود و در آن زمان ساخت حمام های رومی بسیار متداول بود، حمام هایی که هنوز هم در شهر وارنا دیده می شوند. یکی از این حمام ها هفت هزار متر مربع مساحت دارد و تا اواخر قرن سوم هنوز از آن استفاده می کردند.

موزه باستان شناسی
اگر به تاریخ و هنر علاقه دارید بازدید از موزه باستان شناسی وارنا را از دست ندهید، موزه ای که مجموعه های منحصر بفردش آن را از دیگر موزه های بلغارستان متفاوت کرده است. در مجموع این موزه ۳۲ سالن دارد که در آن آثاری از دوران ما قبل تاریخ و باستان وجود دارد.

موزه قوم نگاری
با بازدید از این موزه که قدمت بنایش به سال ۱۸۶۶ برمی گردد زندگی کشاورزان، ماهیگیران، زنبورداران و صنعتگران این شهر را در دوره های مختلف تاریخ می بینید. با رفتن به طبقه اول انگار در سفری تاریخی به قرن ۱۸ رفته اید، می توانید با قدم زدن در قسمت های مختلف این طبقه و دیدن لباس های آن دوران، حسی نوستالژیک را تجربه کنید.

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها