گردشگری

۵ مورد از بهترین جاذبه های کوش آداسی

خوزستان خبر – این روزها سفر به کوش آداسی یا آرزوی خیلی هاست و یا خاطره ی خوش خیلی های دیگر. این سفر سراسر لذت است و روزهای خوش و به یادماندنی. از اقامت در هتل های لوکس این شهر گرفته تا سواحل دیدنی و جاذبه های تاریخی آن همگی می توانند برای روزها شما را سرگرم کنند.
در کنار سواحل بی نظیر کوش آداسی جاذبه های بسیار دیگری هستند که دیدن آنها سفرتان را کامل می کند. با الی گشت همراه باشید تا با هم سری به این جاذبه های دیدنی در کوش آداسی بزنیم. به خاطر داشته باشید برای سفر به جایی مثل کوش آداسی تمام وقتتان را صرف سواحل نکنید، دیدن جاذبه های باستانی و دانستن قصه های این جاذبه ها سفرتان را با معنا می کند.

۱- دیدیما
خانه ی افسانه ای دیدیما و دومین بنای مذهبی بزرگ باستانی دنیا در این شهر که مرکز مذهبی تمدن هلنیمی نیز می باشد، قرار دارد. بنای آپولو همچنان با ستون های برج هایش خودنمایی می کند و یکی از مکان های یونانی در ترکیه است. بنای دیدیما از اهمیت زیادی در دنیای باستان برخوردار بوده و به لحاظ اعتبار نسبت به بنای دلفی در جایگاه دوم قرار دارد. تنها در زمان کنستانتین کبیر و نوکیشی او ( تغییر مذهب اش ) به مسیحیت بود که تاثیر این بنا رو به زوال رفت.

۲- روستای کیرازلی
روستای شگفت انگیز کیرازلی محصور شده با باغستان ها و تاکستان ها، احساسی ناب از بی زمانی به شما می دهد. این روستا مکانی عالی برای گذراندن یک پیاده روی عصرانه از میان پیچ و خم های کوچه های روستاست که با خانه های سفیدرنگ سنتی محصور شده اند و فاز مثبت و صلح آمیز زندگی روستایی در ترکیه را به خود نمایان می کنند. چند کافه و رستوران دوست داشتنی اینجا وجود دارد و فضای مناسبی برای تعمق و مکاشفه است. اگر شما یک گردشگر اهل غذا هستید، اینجا شنبه ها برای کشاورزان بازاری برپا می شود که در آن محصولات طبیعی و به فروش می رسد.

۳-پرین
پرین در کناره های مناظر کوهستانی، بقایای شهر هلنی بازمانده از تمدن یونانی است. دوران شکوفایی این شهر باستانی ما بین سال های ۳۰۰ تا ۴۵ قبل میلاد بوده است و بندرگاه هایش از رونق تجاری خوبی برخوردار بوده است. تا قرن دوم پس از میلاد، به خاطر نابودی شهر، گل و لای در رودخانه ی میندِر بالا آمده و این شهر خالی از سکنه را تا حدی به زیر برد.
جاذبه ی اصلی در اینجا بنای آتنا با طرح سنتی ایونیایی (مربوط به تمدن ایونیا) است، یکی دیگر از جاذبه های آن آمفی تئاتر ۶۵۰۰ نفری است که به طرز باورنکردنی ای سالم باقی مانده است.

۴- میلتوس
مانند پرین، میلتوس شهر بندری بزرگ دیگری از دوران هلنی ست با این تفاوت که گل و لای در بنادر آن بالا نیامده و مردم در این شهر تا دوران حکومت سلجوقیان در قرن چهاردهم زندگی می کردند. این به این معنی است که خرابه های شهر ترکیبی از دوران های مختلف است. درست بالای آمفی تئاتر دیوارهای قلعه ی بیزانسی وجود دارند و درست به سمت شرق بقایای بنای آپولو دیده می شوند. حمام های فائوستینا که به طرز حیرت آوری هنوز سالم هستند به سمت شرق قرار گرفته اند و آن طرف تر کاروانسرایی سلجوقی و در زمان های قدیمی تر بقایای یونانی- رومی مشاهده می شوند.
در این شهر موزه ی بسیار خوبی که درباره ی تاریخ هر دو شهر میلتوس و پرین احداث شده، از دیگر گزینه های گردشگری است.

۵- شبه جزیره دیلک
شبه جزیره ی دیلک مملو از مناظر عالی کوهستانی و خطوط ساحلی شگفت انگیز یک پارک ملی است که با سفری آسان و عالی از کوش اداسی در ۲۶ کیلومتری می توانید به آن برسید. سواحل بسیاری برای شنا وجود دارد. ساحل Aydınlık و ساحل KarasuKöyü گزینه های خوبی هستند. غار زئوس یک جاذبه ی گردشگری مشهور است که فرصت های عالی پیاده روی را در راه های جنگلی پارک فراهم می آورد، این بهترین گزینه در فهرست گردشگران طبیعت دوستی ست که می خواهند چرخی در طبیعت بزنند.

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها